Nová Kia Niro je podle dosavadních zahraničních testů vcelku podařeným autem. I přesto, že ještě neodstartovali její prodeje, už se stala obětí krádeže.
Vše se stalo před pár dny v Nizozemsku, ve městě Amsterdam. Konkrétně dealerství Tinholt zde přišlo o 14 sad litých kol na Kiu Niro. Vše se stalo v noci z 22. na 23. července a nejhorší na tom všem je, že kola byla ukradena přímo ze zaparkovaných exemplářů.
Po rozednění tak čekal na zaměstnance šok. Všech 14 aut bylo postaveno na dlažebních kostkách, přičemž mezi okradenými vozy bylo i pár Picant a Cee'dů. A ptáte se, kde zloději vzali tolik dlažebních kostech? Odpověď je jednoduchá, nenechavci jednoduše rozebrali kus dlažby před dealerstvím a kostkami podložili následná "okradená" auta.
Zloději byly nejspíše dobře informováni o prostředí a případné ostraze objektu, protože jinak by takový čin nemohl projít bez naprostého povšimnutí. Celkem 56 litých kol pak nejde odvést jen tak, takže lze počítat s nasazením větší dodávky, popřípadě nákladního vozu.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?