BMW R 1200 GS je Motocyklem roku 2005 v ČR

R 1200 GS
R 1200 GS, foto: BMW Group
ar1 8. března 2005 11:23
Sdílej:

Cestovní enduro BMW R 1200 GS se stalo celkovým vítězem ankety Motocykl roku 2005 v České republice ve společném hlasování novinářů a veřejnosti.

Stejný motocykl navíc ovládnul v anketě Motocykl roku 2005 v České republice kategorii Endura včetně cestovních. Třetím úspěchem strojů BMW v letošní anketě o nejlepší jednostopá vozidla je prvenství BMW K 1200 S v kategorii Sportovní silniční motocykly. Společnost AuTec Group a.s., největší prodejce motocyklů BMW v Česku, dodala navíc do čtenářského hlasování ankety Motocykl roku 2005 i hlavní cenu – motocykl BMW F 650 CS. Motocyklem roku 2005 v České republice a zároveň nejlepším cestovním endurem je BMW R 1200 GS, které vloni v nabídce vystřídalo model R 1150 GS. Tento nový motocykl se stal naplněním představ o ideálním cestovním enduru, jemuž nechybí suverénnost, velký výkon a samozřejmě i pohodlí pro dlouhé jízdy. Výborná ovladatelnost a agilita přitom přispívají k jedinečnému jízdnímu zážitku na horských a mimoměstských silnicích, kde jedna zatáčka střídá druhou. K tomu lze přičíst i na svou třídu bezkonkurenčně nízkou suchou hmotnost 199 kg spojenou s jedinečnými vlastnostmi podvozku a výborným pérováním. Díky tomu se BMW R 1200 GS vypořádá i s náročným terénem. Novinka harmonicky spojuje jízdní vlastnosti na silnici a v terénu, jako se to dosud žádnému jinému stroji nepodařilo. Jestliže její předchůdce platil ve své třídě za nejlepšího, BMW R 1200 GS tento trend potvrzuje a posouvá hranice možností ještě dále ve všech důležitých kritériích. Vítězem kategorie Sportovních silničních motocyklů v anketě Motocykl roku 2005 se stal BMW K 1200 S. Sportovní potenciál loňské novinky je patrný z technické specifikace. Čtyřválcový jednořadý motor dodává výkon 123 kW (167 koní) při 10 250 ot/min od objemu 1157 ccm, nejvyššího točivého momentu 130 Nm dosahuje při 8 250 ot/min. Více než 70 procent maximálního točivého momentu je dosaženo již od 3000 ot/min. Základním cílem tvůrců motoru bylo dosažení sportovního charakteru, dobrých jízdních vlastností a skvělé ovladatelnosti. Pro motocykl této třídy je velice unikátní kazetová konstrukce integrované šestistupňové převodovky. Co se týká zavěšení a podvozku, technickými vrcholy jsou "Duolever" a elektronicky nastavitelné zavěšení. Systém ESA (Electronic Suspension Adjustment) je další inovací, kterou přináší BMW K 1200 S. Předpětí pružiny a tlumení mohou být nastaveny zmáčknutím elektronického tlačítka na řidítkách. Text a foto: BMW Group
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.