Pokud se svým vozem cestujete jenom pár kilometrů do práce, je jasné, že případné řešení problémů odkládáte do budoucna, jelikož případná komplikace s autem se dá jednoduše vyřešit.
Jinak tomu může být ve chvíli, kdy se chystáte na delší cestu. Třeba levná dovolená Chorvatsko je příkladem, kdy s vozem cestujeme na delší vzdálenosti nejčastěji. Jak ho připravit, aby danou vzdálenost bez potíží zvládl? Podívejte se s námi.
Pneumatiky jsou základTy jsou na našem voze to nejdůležitější. Proto je dobré věnovat jim náležitou pozornost. Základem by měl být správný model. V případě letní dovolené logicky volíme letní pneu. Dále je třeba myslet na dostatečnou hloubku dezénu, stejně jako na to, zda pneumatiky nejsou příliš staré a zpuchřelé. Pokud zjistíte problém, je dobré investovat do nových. Dobrý poměr ceny, výkonu a vlastností dnes nabízejí kvalitní pneumatiky Michelin. Tato prověřená značka přichází hned s několika přednostmi, které se hodí nejenom na dlouhých cestách. Jedná se o:
Dokonalé držení jízdní stopy Nízká hlučnost při rychlejší jízdě Skvělž odvod vody při jízdě v deštiAby pneu sloužily tak, jak sloužit mají, doporučujeme ještě zkontrolovat geometrii vašeho vozu, stejně jako jejich správné nahuštění. Jedině tak bude vše v pořádku.
Nenechte se unavit vysokými teplotamiPokud jedete i několik hodin v kuse, může se to negativně podepsat na naší bdělosti. I proto jsou doporučovány pravidelné pauzy i doplňování tekutin. Co má na naši únavu také velký vliv, to jsou vysoké teploty. Proto udělejte vše proto, abyste tento problém řešit nemuseli. U vozů s klimatizací doporučujeme před odjezdem nejenom zkontrolovat její funkčnost, ale také ji doplnit a vydezinfikovat. Jedině tak máte jistotu, že i v největších vedrech bude ve vašem voze příjemná teplota, která bude vám i spolujezdcům vyhovovat.
Ani majitelé vozů bez klimatizací nemusí zoufat. Je jasné, že kdo někdy zkusil delší jízdu s otevřeným okénkem, vadil mu nejenom hluk, ale i foukání vzduchu do interiéru. Tento problém se dá vyřešit jednoduchým, praktickým a levným doplňkem. Obstarejte si okenní deflektory, které zvládnete namontovat na svá okna sami. Poté už otevření okénka ani ve vysoké rychlosti není žádným problémem.
Kontrola vozu po technické stránce je nutnostJelikož máte v plánu najet se svým vozem až několik tisíc kilometrů, je třeba, aby byl v dokonalém technickém stavu. Některé úkony samozřejmě zvládnete svépomocí. Sem patří třeba kontrola funkčnosti jednotlivých systémů, svícení žárovek, stejně jako půjde o kontrolu provozních kapalin. Na ty hlavní, které se zaměřte, řadíme:
Brzdovou kapalinu Chladicí kapalinu Motorový olejDalší odbornější úkony už je dobré nechat na profesionálním servisu. Obvykle se v létě setkáme s mnoha slevovými akcemi, kdy si lze vůz nechat prohlédnout za pár korun. Dle výčtu nalezených závad přemýšlíme nad možností odstranění. Drobnosti nijak výrazně nevadí. Otázkou je, co s většími závadami. Zde doporučujeme opravu. Ta už nemusí být tak nákladná, jelikož díly lze kromě autorizovaných prodejen koupit i z druhé ruky. My třeba nabízíme repas servořízení, které lze pořídit v podstatě za pár tisíc. V porovnání s originálním dílem výrazná úspora. A takto můžeme postupovat v podstatě u jakékoliv součástky, která už je na pokraji své životnosti.
Bez povinné výbavy nevyjíždějteTo poslední, co je třeba zkontrolovat, to je samozřejmě povinná výbava. U nás za případný problém hrozí poměrně malé sankce, ale v zahraničí už to může být výraznější pokuta. Proto se zaměřte nejenom na to, abyste ve svém voze měli vše aktuální a správné. Zaměřte se také na to, zda okolní státy nepožadují i něco navíc. Pokud ano, není v podstatě jiná možnost, než samotné dokoupení těchto věcí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.