NISSAN NAVARA
Do sílícího evropského trhu vozů pick-up nastupuje nový rival: Nissan Navara Double Cab. Tento nový model, který se oficiálně představí na Mezinárodním autosalonu 2005 v Ženevě, má důležitý a náročný cíl: Posílit špičkovou tržní pozici vozů této třídy, kterou pro Nissan zajistil mimořádně oblíbený model Pickup.
Nový Nissan Navara vnáší do segmentu lehkých užitkových vozů kvality moderních osobních automobilů. Navara sdílí řadu důležitých komponentů s novým SUV modelem Nissan Pathfinder a přebírá od něj i spoustu komfortních prvků. Konec konců se bude Navara vyrábět ve stejném závodě automobilky Nissan, jako SUV model Pathfinder, ve španělské Barceloně.
Nissan Navara - stejně jako jeho předchůdci – těží z prověřeného a extrémně spolehlivého pohonu všech kol, který zaručuje dokonalou trakci za všech podmínek. Není divu, že Pickup byl takovým favoritem podnikatelů v zemědělství i v nejrůznějších odvětvích průmyslu.
O pohon Nissanu Navara se (stejně jako v případě modelu Pathfinder) stará uznávaný čtyřválcový turbodiesel o objemu 2,5 l, který byl pro použití v novém modelu patřičně modifikován. Pro model Navara byl naladěn na dva výkony: Buď na 174 k, přičemž v tomto případě dosahuje točivý moment úctyhodné hodnoty až 403 Nm, nebo na výkon 145 k, točivý moment v tomto případě vrcholí na hodnotě 356 Nm. Populární turbodiesel dostal systém přímého vstřikování nafty do válců „common-rail“ druhé generace, což se projevilo na čistotě spalin. Vyšší výkon přinesla aplikace moderního variabilního turbodmychadla a na velmi tichém a klidném chodu motoru má největší zásluhu nový systém vyvažování.
Stejně jako model Pathfinder také Nissan Navara těží z výhod robustního žebřinového rámu, ke kterému je pevně přichycena karoserie. Nissan Navara má vpředu propracované nezávislé zavěšení kol s dvojitými trojúhelníkovými rameny a vinutými pružinami. Vzadu je pak tuhá náprava odpružená listovými pery. Tato koncepce podvozku zaručuje mimořádnou nosnost vozu, aniž by se zatížení negativně projevovalo na jízdních vlastnostech nebo cestovním komfortu.
Propracovaný pohon všech čtyř kol modelu Navara využívá prověřený systém pohonu všech kol Nissan, který za normálních okolností přenáší výkon na kola zadní nápravy, nebo jej rozděluje v poměru 50:50 na přední a zadní kola, pokud řidič zařadí režim 4WD.
KONCEPT NISSAN ZAROOT
Na autosalonu v Ženevě se veřejnosti poprvé představí koncept Zaroot, který je zhmotněním vize automobilky Nissan o SUV modelu blízké budoucnosti. Zaroot kombinuje tradiční hodnoty SUV modelů, tedy především schopnost pohybu v terénu, s futuristickým sportovním stylingem.
Svým „drsným“ designem evokuje tento unikátní vůz pocity síly a bezpečnosti. Mimořádně efektním prvkem jsou potom jeho vzhůru vyklápěcí křídlaté dveře. Ty jsou dominantním designerským prvkem konceptu Zaroot. Táhnou se od A-sloupků karoserie po celé délce prostoru pro cestující až do míst, kde by u konvenčního vozu byl C-sloupek karoserie. B-sloupek přitom úplně chybí!
Také vzhled přední a zadní části konceptu Zaroot vnáší futuristické momenty do běžného designerského konceptu. Přední partie vozu charakterizuje minimální převis karoserie, zajímavě tvarovaná „tvář“ nese pro Nissan typickou masku chladiče. Neobvyklé jsou vertikálně seskupené světlomety, které umocňují hi-tech vzhled nového konceptu automobilky Nissan.
NISSAN PATHFINDER
Prakticky souběžně s předvedením nového 4x4 SUV modelu Pathfinder na autosalonu v Ženevě se v Evropě rozběhne i prodej těchto vozů. Pathfinder má důležitý úkol: Upevnit pozici značky Nissan jako lídra segmentu vozů 4x4! Pathfinder se bude vyrábět v továrně automobilky Nissan ve španělské Barceloně.
Nový Nissan Pathfinder je modelem, který dokáže ideálně skloubit požadavky i těch nejnáročnějších uživatelů na vůz pro práci i volný čas. To je zásluha především jeho silného turbodieselu s přímým vstřikováním „common-rail“, který z objemu 2,5 l dává výkon 128 kW/174 k, přičemž jeho točivý moment vrcholí na hodnotě 403 Nm! Mimořádně praktický interiér je velmi prostorný a zároveň pohodlný a variabilní – ve voze lze vytvořit celkem 64 různých konfigurací sedadel, která jsou uspořádána do třech řad a každou z nich lze individuálně sklápět. Díky tomu je možné v interiéru přepravovat předměty dlouhé až 280 cm. V celém prostoru pro cestující je rozmístěna řada odkládacích schránek, kapes a poliček. Velkou výhodou je, že i v uspořádání se třemi řadami sedadel zbývá vzadu stále ještě překvapivě dost místa pro zavazadla.
Pathfinder je vybaven modernizovanou verzí elektronicky řízeného stálého pohonu všech kol ALL MODE 4x4, který se poprvé objevil v modelech X-TRAIL. V závislosti na aktuálních podmínkách dává systém ALL MODE 4x4 řidiči možnost volby ze čtyř jízdních režimů: 2WD, Auto, 4HI Lock a 4LO.
Ve výbavě Pathfinderu lze najít řadu prvků, které jsou běžné spíše v segmentu luxusnějších osobních vozů. Jde například o systém „Inteligentní klíč“ – známý už z Nissanu Micra, xenonové světlomety, satelitní navigační systém propojený s autorádiem přijímajícím dopravní informace kanálu TMC, technologii Bluetooth pro propojení vozu s mobilním telefonem, hlasové ovládání přístrojů, kožené čalounění, dvouzónovou klimatizaci vpředu, samostatné ovládání klimatizace pro zadní část vozu, výklopné okno dveří zavazadlového prostoru, stěrače s dešťovým senzorem nebo zpětné zrcátko s úpravou proti oslnění vzadu jedoucím vozem.
Cena pro Českou republiku ještě nebyla stanovena.
NISSAN 350Z ROADSTER
Dobrá zpráva pro nadšence, kteří oceňují výkony a dynamiku skvělého modelu 350Z a zároveň si chtějí vychutnávat požitek dravé jízdy s větrem ve vlasech: Dodávky modelu 350Z Roadster se rozběhnou už v březnu tohoto roku!
Nissan 350Z Roadster dokáže opravdovým znalcům zprostředkovat těžko popsatelný a mimořádně opojný pocit z ovládání výkonného otevřeného vozu.
Při jízdě se staženou střechou jsou všechny smysly řidiče i jeho spolujezdce stimulovány pocitem bezprostředního kontaktu s okolním prostředím - dravý zvuk motoru je náhle mnohem intenzivnější, speciálně naladěný tlumič je pro nadšence volantu tou nejkrásnější hudbou… Dravý akustický projev vozu jde ruku v ruce se skvělou dynamikou, pokud se k tomu připočte jemný svist větru kolem uší, těžko si lze představit něco opojnějšího!
Tvůrci otevřeného Nissanu 350Z Roadster učinili takové zásahy do jeho struktury, aby zaručili, že tuhost karoserie bude shodná s uzavřeným kupé 350Z. Proto má i Roadster stejně jako kupé výztužný příčník v zavazadlovém prostoru, i když u roadsteru je téměř ukrytý za schránkou pro složenou střechu.
Nissan 350Z Roadster je v České republice již v prodeji a to za 1,186.000 Kč.
Foto: Nissan