Na prodej je Clio Sport V6 v originálním stavu, nestojí víc než nový Superb

Renault Clio Sport V6 v originálním stavu je aktuálně na prodej.
Renault Clio Sport V6 v originálním stavu je aktuálně na prodej., foto: Silverstone Auctions
ar6 23. května 2016 03:25
Sdílej:

Zdají se vám dnešní malé ostré hatchbacky příliš jednotvárné, či dokonce nudné? Řešením je vybrat si nějaký model staršího data narození, mezi nimiž se dají najít i pořádně odvážné modely. Typickým příkladem je Renault Clio Sport V6, auto, které by dnes do sériové výroby zamířilo jen těžko.

Clio Sport V6 je výjimečné už na první pohled – široký bodykit, nasávací otvory za předními dveřmi a dvě pořádné koncovky výfuku naznačují, že maloobjemový čtyřválec pod kapotou není. On pod klasickou kapotou vlastně není vůbec žádný motor. Ten se přestěhoval na místo zadních sedaček, protože byl zkrátka příliš velký a těžký. Znalci jistě ví, ostatním pak prozradíme, že uprostřed je uložený třílitrový zážehový šestiválec původem z Laguny o výkonu 230 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 300 Nm při 3750 ot./min.

Přes šestistupňovou manuální převodovku byla síla přenášena na zadní kola, i tak se ale Clio dostalo na 100 km/h za 6,4 sekundy a rozjelo se až na 235 km/h. Asi si dokážete představit, že toto auto rozhodně nebyla zábava pro každého, čemuž odpovídaly i objemy výroby. Ruční výroby fáze 1 začala koncem roku 2000 a celkem britská firma TWR vyrobila ve švédské Uddevalle 1513 exemplářů. Cena nového přesahovala 1,3 milionu korun, přesto je dnes problém najít nějaký kousek ve slušném a sériovém stavu.

Jestli si říkáte, že byste přesně tuhle hračku potřebovali, pak by se vám mohla líbit nabídka aukční síně Silverstone Auctions. Jako položka číslo 111 je totiž v nabídce Clio Sport V6 ve stříbrné barvě Iceberg s levostranným řízením! Vyroben byl malý hatchback s pořadovým číslem 403 v červnu 2001 a doposud najel 72 115 kilometrů. Úpravcem netknutý kousek (originální je dokonce i rezerva nebo nářadí) se do Velké Británie dostal loni, kdy prošel kompletní servisní prohlídkou, při níž došlo k výměně spojky a rozvodového řemene. Plusem je také téměř nulová koroze. Bezvadný stav se nicméně podepsal na ceně, která je odhadována na 22 000 až 28 000 eur (cca 595 000 - 757 000 korun). Přesto se nebojíme říct, že tento konkrétní kousek stojí za každý vynaložený cent.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?