Zdají se vám dnešní malé ostré hatchbacky příliš jednotvárné, či dokonce nudné? Řešením je vybrat si nějaký model staršího data narození, mezi nimiž se dají najít i pořádně odvážné modely. Typickým příkladem je Renault Clio Sport V6, auto, které by dnes do sériové výroby zamířilo jen těžko.
Clio Sport V6 je výjimečné už na první pohled – široký bodykit, nasávací otvory za předními dveřmi a dvě pořádné koncovky výfuku naznačují, že maloobjemový čtyřválec pod kapotou není. On pod klasickou kapotou vlastně není vůbec žádný motor. Ten se přestěhoval na místo zadních sedaček, protože byl zkrátka příliš velký a těžký. Znalci jistě ví, ostatním pak prozradíme, že uprostřed je uložený třílitrový zážehový šestiválec původem z Laguny o výkonu 230 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 300 Nm při 3750 ot./min.
Přes šestistupňovou manuální převodovku byla síla přenášena na zadní kola, i tak se ale Clio dostalo na 100 km/h za 6,4 sekundy a rozjelo se až na 235 km/h. Asi si dokážete představit, že toto auto rozhodně nebyla zábava pro každého, čemuž odpovídaly i objemy výroby. Ruční výroby fáze 1 začala koncem roku 2000 a celkem britská firma TWR vyrobila ve švédské Uddevalle 1513 exemplářů. Cena nového přesahovala 1,3 milionu korun, přesto je dnes problém najít nějaký kousek ve slušném a sériovém stavu.
Jestli si říkáte, že byste přesně tuhle hračku potřebovali, pak by se vám mohla líbit nabídka aukční síně Silverstone Auctions. Jako položka číslo 111 je totiž v nabídce Clio Sport V6 ve stříbrné barvě Iceberg s levostranným řízením! Vyroben byl malý hatchback s pořadovým číslem 403 v červnu 2001 a doposud najel 72 115 kilometrů. Úpravcem netknutý kousek (originální je dokonce i rezerva nebo nářadí) se do Velké Británie dostal loni, kdy prošel kompletní servisní prohlídkou, při níž došlo k výměně spojky a rozvodového řemene. Plusem je také téměř nulová koroze. Bezvadný stav se nicméně podepsal na ceně, která je odhadována na 22 000 až 28 000 eur (cca 595 000 - 757 000 korun). Přesto se nebojíme říct, že tento konkrétní kousek stojí za každý vynaložený cent.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.