Zdají se vám dnešní malé ostré hatchbacky příliš jednotvárné, či dokonce nudné? Řešením je vybrat si nějaký model staršího data narození, mezi nimiž se dají najít i pořádně odvážné modely. Typickým příkladem je Renault Clio Sport V6, auto, které by dnes do sériové výroby zamířilo jen těžko.
Clio Sport V6 je výjimečné už na první pohled – široký bodykit, nasávací otvory za předními dveřmi a dvě pořádné koncovky výfuku naznačují, že maloobjemový čtyřválec pod kapotou není. On pod klasickou kapotou vlastně není vůbec žádný motor. Ten se přestěhoval na místo zadních sedaček, protože byl zkrátka příliš velký a těžký. Znalci jistě ví, ostatním pak prozradíme, že uprostřed je uložený třílitrový zážehový šestiválec původem z Laguny o výkonu 230 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 300 Nm při 3750 ot./min.
Přes šestistupňovou manuální převodovku byla síla přenášena na zadní kola, i tak se ale Clio dostalo na 100 km/h za 6,4 sekundy a rozjelo se až na 235 km/h. Asi si dokážete představit, že toto auto rozhodně nebyla zábava pro každého, čemuž odpovídaly i objemy výroby. Ruční výroby fáze 1 začala koncem roku 2000 a celkem britská firma TWR vyrobila ve švédské Uddevalle 1513 exemplářů. Cena nového přesahovala 1,3 milionu korun, přesto je dnes problém najít nějaký kousek ve slušném a sériovém stavu.
Jestli si říkáte, že byste přesně tuhle hračku potřebovali, pak by se vám mohla líbit nabídka aukční síně Silverstone Auctions. Jako položka číslo 111 je totiž v nabídce Clio Sport V6 ve stříbrné barvě Iceberg s levostranným řízením! Vyroben byl malý hatchback s pořadovým číslem 403 v červnu 2001 a doposud najel 72 115 kilometrů. Úpravcem netknutý kousek (originální je dokonce i rezerva nebo nářadí) se do Velké Británie dostal loni, kdy prošel kompletní servisní prohlídkou, při níž došlo k výměně spojky a rozvodového řemene. Plusem je také téměř nulová koroze. Bezvadný stav se nicméně podepsal na ceně, která je odhadována na 22 000 až 28 000 eur (cca 595 000 - 757 000 korun). Přesto se nebojíme říct, že tento konkrétní kousek stojí za každý vynaložený cent.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.