Na prodej je Clio Sport V6 v originálním stavu, nestojí víc než nový Superb

Renault Clio Sport V6 v originálním stavu je aktuálně na prodej.
Renault Clio Sport V6 v originálním stavu je aktuálně na prodej., foto: Silverstone Auctions
ar6 23. května 2016 03:25
Sdílej:

Zdají se vám dnešní malé ostré hatchbacky příliš jednotvárné, či dokonce nudné? Řešením je vybrat si nějaký model staršího data narození, mezi nimiž se dají najít i pořádně odvážné modely. Typickým příkladem je Renault Clio Sport V6, auto, které by dnes do sériové výroby zamířilo jen těžko.

Clio Sport V6 je výjimečné už na první pohled – široký bodykit, nasávací otvory za předními dveřmi a dvě pořádné koncovky výfuku naznačují, že maloobjemový čtyřválec pod kapotou není. On pod klasickou kapotou vlastně není vůbec žádný motor. Ten se přestěhoval na místo zadních sedaček, protože byl zkrátka příliš velký a těžký. Znalci jistě ví, ostatním pak prozradíme, že uprostřed je uložený třílitrový zážehový šestiválec původem z Laguny o výkonu 230 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 300 Nm při 3750 ot./min.

Přes šestistupňovou manuální převodovku byla síla přenášena na zadní kola, i tak se ale Clio dostalo na 100 km/h za 6,4 sekundy a rozjelo se až na 235 km/h. Asi si dokážete představit, že toto auto rozhodně nebyla zábava pro každého, čemuž odpovídaly i objemy výroby. Ruční výroby fáze 1 začala koncem roku 2000 a celkem britská firma TWR vyrobila ve švédské Uddevalle 1513 exemplářů. Cena nového přesahovala 1,3 milionu korun, přesto je dnes problém najít nějaký kousek ve slušném a sériovém stavu.

Jestli si říkáte, že byste přesně tuhle hračku potřebovali, pak by se vám mohla líbit nabídka aukční síně Silverstone Auctions. Jako položka číslo 111 je totiž v nabídce Clio Sport V6 ve stříbrné barvě Iceberg s levostranným řízením! Vyroben byl malý hatchback s pořadovým číslem 403 v červnu 2001 a doposud najel 72 115 kilometrů. Úpravcem netknutý kousek (originální je dokonce i rezerva nebo nářadí) se do Velké Británie dostal loni, kdy prošel kompletní servisní prohlídkou, při níž došlo k výměně spojky a rozvodového řemene. Plusem je také téměř nulová koroze. Bezvadný stav se nicméně podepsal na ceně, která je odhadována na 22 000 až 28 000 eur (cca 595 000 - 757 000 korun). Přesto se nebojíme říct, že tento konkrétní kousek stojí za každý vynaložený cent.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.