Zdají se vám dnešní malé ostré hatchbacky příliš jednotvárné, či dokonce nudné? Řešením je vybrat si nějaký model staršího data narození, mezi nimiž se dají najít i pořádně odvážné modely. Typickým příkladem je Renault Clio Sport V6, auto, které by dnes do sériové výroby zamířilo jen těžko.
Clio Sport V6 je výjimečné už na první pohled – široký bodykit, nasávací otvory za předními dveřmi a dvě pořádné koncovky výfuku naznačují, že maloobjemový čtyřválec pod kapotou není. On pod klasickou kapotou vlastně není vůbec žádný motor. Ten se přestěhoval na místo zadních sedaček, protože byl zkrátka příliš velký a těžký. Znalci jistě ví, ostatním pak prozradíme, že uprostřed je uložený třílitrový zážehový šestiválec původem z Laguny o výkonu 230 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 300 Nm při 3750 ot./min.
Přes šestistupňovou manuální převodovku byla síla přenášena na zadní kola, i tak se ale Clio dostalo na 100 km/h za 6,4 sekundy a rozjelo se až na 235 km/h. Asi si dokážete představit, že toto auto rozhodně nebyla zábava pro každého, čemuž odpovídaly i objemy výroby. Ruční výroby fáze 1 začala koncem roku 2000 a celkem britská firma TWR vyrobila ve švédské Uddevalle 1513 exemplářů. Cena nového přesahovala 1,3 milionu korun, přesto je dnes problém najít nějaký kousek ve slušném a sériovém stavu.
Jestli si říkáte, že byste přesně tuhle hračku potřebovali, pak by se vám mohla líbit nabídka aukční síně Silverstone Auctions. Jako položka číslo 111 je totiž v nabídce Clio Sport V6 ve stříbrné barvě Iceberg s levostranným řízením! Vyroben byl malý hatchback s pořadovým číslem 403 v červnu 2001 a doposud najel 72 115 kilometrů. Úpravcem netknutý kousek (originální je dokonce i rezerva nebo nářadí) se do Velké Británie dostal loni, kdy prošel kompletní servisní prohlídkou, při níž došlo k výměně spojky a rozvodového řemene. Plusem je také téměř nulová koroze. Bezvadný stav se nicméně podepsal na ceně, která je odhadována na 22 000 až 28 000 eur (cca 595 000 - 757 000 korun). Přesto se nebojíme říct, že tento konkrétní kousek stojí za každý vynaložený cent.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?