Lego v posledních letech udělalo petrolheadům radost hned několikrát. Naposledy například věrnou kopií Ferrari F40 s vytahovacím motorem, výklopnými předními světly a ikonickým zadním spoilerem. Na letošní rok pak dánský výrobce chystá Caterham Super Seven, ještě před ním se ale do prodeje dostane neuvěřitelně detailní Porsche 911 GT3 RS z řady Technic.
Vše začíná už obrovskou krabicí, která obsahuje nejen 2704 dílků, z nichž během několik hodin či dnů 911 složíte, ale také návod s fotografiemi z výroby reálné předlohy. Každý kousek bude mít navíc unikátní kód, přes nějž bude konkrétní set dohledatelný online. To jsme ale trošku odbočili od toho, co vlastně dostanete.
Předně to jsou exkluzivní oranžové díly karosérie, kopírující reálnou předlohu. Lego si vyhrálo i s takovými detaily, jakými jsou žluté třmeny brzd, středy kol nebo kufřík na nářadí pod přední kapotou. A když byla řeč o ráfcích, jejich design byl exkluzivně vytvořen pro tuto stavebnici, v žádné jiné je nenajdete. Samozřejmostí jsou u auta v měřítku 1:8 (57 centimetrů na délku, 17 centimetrů na výšku a 25 centimetrů na šířku) otevíratelné dveře, kapota motoru i víko kufru. Nastavovat jde dokonce i zadní křídlo.
Hlavní trumfy si ale kupé pořád schovává. Těmi jsou totiž věrná kopie plochého šestiválce s funkčními písty a vlastní verze dvouspojkové automatické převodovky PDK, která je plně funkční. Podvozek se může pochlubit červeně zbarvenými tlumiči. Jak ale asi tušíte, Lego si za tento exkluzivní model nechá pořádně zaplatit. Cena pro český trh byla stanovena na 8999 korun, což je více trojnásobek zmíněného Ferrari F40 nebo i staršího Mini Cooperu a Volkswagenu T1. Na druhou stranu bude vyroben jen omezený počet kusů, takže cena určitě půjde nahoru.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.