První velké britské SUV od Bentley nese název Bentayga a již dnes je o něj takový zájem, že výjimkou není ani roční čekací lhůta. Tento majitel kupé Continental GT si však hrál na offroad a dopadlo to takhle.
Vše se stalo v Nizozemsku, kde řidič zvolil špatný sjezd z náměstí. To nese název Kalhuisplaats a pro výjezd z náměstí si chtěl vybrat jednu z bočních ulic. Přes dlouhou kapotu (a vlivem své nepozornosti) si ale nevšiml, že z ulice nevede klasický sjezd, ale schody.
Řidič podle dostupných zpráv nebyl pod vlivem alkoholu ani jiných omamných látek, stejně tak nedošlo k jeho zranění. Co se týče jeho auta, škoda na Bentley zřejmě taktéž nebude moc velká, po vyproštění vozu odtahovkou se majitel Continentalu GT vydal opět na cestu domu a kromě pár odřenin na spodku vozu mu asi nic nebylo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.