Věděli jste, že dobrým výběrem pneumatik lze ušetřit téměř 1 litr pohonné hmoty na 100 kilometrů? Základní ukazatel představuje energetický štítek pneumatiky, který zavedla EU 1. listopadu 2012.
1. úspora paliva – míra valivého odporu pneumatiky ovlivňující efektivitu spotřeby paliva vozidla, která se označuje od A (nejvyšší hodnocení) do G (nejnižší hodnocení)
2. přilnavost za mokra – hodnota schopnosti pneumatiky brzdit na mokré vozovce, která se označuje od A (nejvyšší hodnocení) do F (nejnižší hodnocení)
3. hlučnost – vnější hluk vydávaný pneumatikou, který se měří v decibelech a označuje černými zvukovými vlnami v počtu od jedné (tichá) do tří (hlasitá)
Protože cenový rozdíl mezi pneumatikou se spotřebou „A“ a „G“ bývá i méně než 100 Kč, vyplatí se přihlížet k energetickému štítku už při měsíčním nájezdu 300 km. Skutečně velký objem finančních prostředků však ušetří firmy s více vozidly – běžně i desítky tisíc korun ročně.
Praxe však ukázala, že úspora paliva, přilnavost za mokra a hlučnost představují pouze část charakteristik pneumatiky. Energetický štítek vůbec nebere v úvahu například aquaplanning, což je ztráta přilnavosti pneumatiky zapříčiněná vodou, která se dostane mezi pneumatiku a vozovku. Navíc ani 3 jmenované hodnoty z energetického štítku nemusí být pravdivé, protože kvalita pneumatik bývá výrobci a prodejci uměle navyšována.
Nezávislé testy magazínu Auto Motor und SportDůležitým kritériem výběru pneumatik proto i nadále zůstávají nezávislé kompletní testy. Nedávno je provedl věhlasný německý magazín Auto Motor und Sport, který vynesl na výsluní letní pneumatiku Continental SportContact 5. (Od testujících expertů získala ohodnocení: „Velmi doporučujeme.“) Za ní se umístily pneumatiky Dunlop Sport BluResponse, Hankook Ventus V12 evo, Goodyear EfficientGrip Performance, Uniroyal RainSport 3, Nokian zLine a Pirelli Cinturato P7 Blue.
Bohužel z testů vyplynuly značné rozdíly mezi kvalitou pneumatik, které jsou přitom opatřeny štítky se shodnými údaji. Nechte si proto poradit i v pneuservisu, který má přehled o různých značkách.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?