V průběhu tohoto týdne Peugeot odhalil facelift modelu 2008, který se dotkl techniky a vzhledu samotného. Nyní se objevil snímek, naznačující potenciální verzi GTI.
Ta vychází z vrcholné výbavy GT a přináší ještě víc sportovního vzhledu a nejen to. Obrázek žhavé 2008ky stvořil designér X-Tomi Design a pod kapotou by si on sám představoval přeplňovanou jednašestku s výkonem kolem 200 koní.
Tahle cool verze malého crossoveru by tak byla nejen sexy, ale i dostatečně rychlá. Koneckonců, už dnes můžeme na silnici vídat velká SUV s výkonem přes 500 koní, tak proč by Peugeot nemohl stvořit malý crossover s poměrně zajímavým vzhledem a motorem.
Jeho konkurence v podobě Opelu Mokka, Renaultu Captur by pak zcela jistě taktéž přišla v nějaké sportovní výbavě. Otázkou jsou jen prodejní úspěchy 2008 GTi, přičemž my si myslíme, že své klienty by si tohle GTI našlo.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?