Automobilka Mercedes-Benz a závodní tým Cigarette Racing, specializující se na stavbu závodních člunů, již několikrát spojily své síly. Ve své úspěšné spolupráci nadále pokračují a představují závodní člun, inspirovaný mocným AMG GT3.
Mercedes AMG GT3 je, jak již název vypovídá, závodním vozem kategorie GT3, postavený na základě silničního GT. Pod svou muskulaturní kapotou ukrývá masivní vidlicový osmiválec o objemu 6,2 litru.
A právě tato závodní bestie se stala inspirací při stavbě závodního člunu s názvem Cigarette Racing Team 41’ SD GT3, který byl prezentován na letošním ročníku akce Miami Boat Show.
Jak bývá u závodních člunů zvykem, je technická specifika hra opravdu vysokých čísel. Devět tun těžká a dvanáct metrů dlouhá loď je vybavena dvojicí motoru od společnosti Mercury Racing, které dohromady podávají ohromující výkon 1100 koňských sil. Tato síla dokáže rozjet člun až na elektronicky omezenou rychlost 160 km/h.
A na kolik, že by Vás taková loď vyšla? Cigarette Racing uvádí, že se cena se odvíjí od požadavků zákazníka, ale základní varianta člunu inspirovaného závodním Mercedes vyjde minimálně na 1,2 dolarů, což je v přepočtu zhruba 29 milionů korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?