Ruské stroje, které plavou stejně dobře jako jezdí po souši, asi není třeba příliš představovat. Nejnovějším přírůstkem této pozoruhodné kategorie je vůz se jménem Sherp. A na rozdíl od většiny sobě podobných má pouze čtyři kola.
Nosným prvkem Sherpa, jehož duchovním otcem je Alexej Garagašjan, jsou pneumatiky s výškou 1600 milimetrů a šířkou 600 milimetrů. Nahuštěny jsou vzduchem s nízkým tlakem, což pomáhá bezproblémovému pohybu po vodní hladině. Ocelová karosérie vypadá v porovnání s koly relativně malá, což částečně potvrzují i rozměry vozu - délka 3400 milimetrů, šířka 2520 milimetrů a výška 2300 milimetrů. Design je v případě Sherpa silně druhořadý, přesto si můžete připlatit třeba za diodová světla.
Na dvoumístnou kabinu navazuje „ložná plocha,“ krytá plátnem nebo plechem. Ovládání probíhá prostřednictvím páky, ze standardních automobilů je převzat volič pětistupňové manuální převodovky a páka ruční brzdy. Pod kapotou najdeme 1.5litrový naftový motor Kubota V1505-t, kterým však svým výkonem 45 koní příliš neoslní. Na souši je maximální rychlost 45 km/h a minimální 1,5 km/h, po vodě se může Sherp plavit rychlostí až 6 km/h.
Palivová nádrž má objem 58 litrů, za příplatek jsou dostupné další čtyři přídavné nádrže, každá s objemem 50 litrů. Umístěné jsou přitom ve středech kol. Spotřeba je podle off-roadových choutek majitel 2 až 3 litry na motohodinu. A papírové terénní schopnosti rozhodně vybízí k co možná nejšílenějším off-roadovým hrátkám. Světlá výška je 60 centimetrů, Sherp se ale také dokáže dostat z vody na led nebo překonat 100 centimetrů vysokou překážku pod úhlem až 35 stupňů. A ačkoliv je hmotnost stroje jen 1300 kilogramů, dalších 1000 kilogramů na něj můžete naložit.
Základní provedení Standard s plátěnou střechou, halogenovými světlomety, lakem s vrstvou odolného polymeru, automatickým vytápěním interiéru, zvukovou a tepelnou izolací motoru, bezpečnostním obloukem nebo bezpečnostními pásy přijde na 65 000 dolarů (cca 1 560 000 korun). Lépe vybavený model Kung s pevnou střechou a nahoru se otevírajícími dveřmi přijde na 70 000 dolarů (cca 1 680 000 korun). Podle stránek výrobce existuje také možnost leasingu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.