Ruské stroje, které plavou stejně dobře jako jezdí po souši, asi není třeba příliš představovat. Nejnovějším přírůstkem této pozoruhodné kategorie je vůz se jménem Sherp. A na rozdíl od většiny sobě podobných má pouze čtyři kola.
Nosným prvkem Sherpa, jehož duchovním otcem je Alexej Garagašjan, jsou pneumatiky s výškou 1600 milimetrů a šířkou 600 milimetrů. Nahuštěny jsou vzduchem s nízkým tlakem, což pomáhá bezproblémovému pohybu po vodní hladině. Ocelová karosérie vypadá v porovnání s koly relativně malá, což částečně potvrzují i rozměry vozu - délka 3400 milimetrů, šířka 2520 milimetrů a výška 2300 milimetrů. Design je v případě Sherpa silně druhořadý, přesto si můžete připlatit třeba za diodová světla.
Na dvoumístnou kabinu navazuje „ložná plocha,“ krytá plátnem nebo plechem. Ovládání probíhá prostřednictvím páky, ze standardních automobilů je převzat volič pětistupňové manuální převodovky a páka ruční brzdy. Pod kapotou najdeme 1.5litrový naftový motor Kubota V1505-t, kterým však svým výkonem 45 koní příliš neoslní. Na souši je maximální rychlost 45 km/h a minimální 1,5 km/h, po vodě se může Sherp plavit rychlostí až 6 km/h.
Palivová nádrž má objem 58 litrů, za příplatek jsou dostupné další čtyři přídavné nádrže, každá s objemem 50 litrů. Umístěné jsou přitom ve středech kol. Spotřeba je podle off-roadových choutek majitel 2 až 3 litry na motohodinu. A papírové terénní schopnosti rozhodně vybízí k co možná nejšílenějším off-roadovým hrátkám. Světlá výška je 60 centimetrů, Sherp se ale také dokáže dostat z vody na led nebo překonat 100 centimetrů vysokou překážku pod úhlem až 35 stupňů. A ačkoliv je hmotnost stroje jen 1300 kilogramů, dalších 1000 kilogramů na něj můžete naložit.
Základní provedení Standard s plátěnou střechou, halogenovými světlomety, lakem s vrstvou odolného polymeru, automatickým vytápěním interiéru, zvukovou a tepelnou izolací motoru, bezpečnostním obloukem nebo bezpečnostními pásy přijde na 65 000 dolarů (cca 1 560 000 korun). Lépe vybavený model Kung s pevnou střechou a nahoru se otevírajícími dveřmi přijde na 70 000 dolarů (cca 1 680 000 korun). Podle stránek výrobce existuje také možnost leasingu.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?