Ruský Sherp stejně dobře jezdí i plave, v terénu ztrapní téměř cokoliv

Sherp je nejnovějším ruským strojem, schopným jezdit na souši i plout po vodě.
Sherp je nejnovějším ruským strojem, schopným jezdit na souši i plout po vodě., foto: Sherp
ar6 11. února 2016 3:10
Sdílej:

Ruské stroje, které plavou stejně dobře jako jezdí po souši, asi není třeba příliš představovat. Nejnovějším přírůstkem této pozoruhodné kategorie je vůz se jménem Sherp. A na rozdíl od většiny sobě podobných má pouze čtyři kola.

Nosným prvkem Sherpa, jehož duchovním otcem je Alexej Garagašjan, jsou pneumatiky s výškou 1600 milimetrů a šířkou 600 milimetrů. Nahuštěny jsou vzduchem s nízkým tlakem, což pomáhá bezproblémovému pohybu po vodní hladině. Ocelová karosérie vypadá v porovnání s koly relativně malá, což částečně potvrzují i rozměry vozu - délka 3400 milimetrů, šířka 2520 milimetrů a výška 2300 milimetrů. Design je v případě Sherpa silně druhořadý, přesto si můžete připlatit třeba za diodová světla.

Na dvoumístnou kabinu navazuje „ložná plocha,“ krytá plátnem nebo plechem. Ovládání probíhá prostřednictvím páky, ze standardních automobilů je převzat volič pětistupňové manuální převodovky a páka ruční brzdy. Pod kapotou najdeme 1.5litrový naftový motor Kubota V1505-t, kterým však svým výkonem 45 koní příliš neoslní. Na souši je maximální rychlost 45 km/h a minimální 1,5 km/h, po vodě se může Sherp plavit rychlostí až 6 km/h.

Palivová nádrž má objem 58 litrů, za příplatek jsou dostupné další čtyři přídavné nádrže, každá s objemem 50 litrů. Umístěné jsou přitom ve středech kol. Spotřeba je podle off-roadových choutek majitel 2 až 3 litry na motohodinu. A papírové terénní schopnosti rozhodně vybízí k co možná nejšílenějším off-roadovým hrátkám. Světlá výška je 60 centimetrů, Sherp se ale také dokáže dostat z vody na led nebo překonat 100 centimetrů vysokou překážku pod úhlem až 35 stupňů. A ačkoliv je hmotnost stroje jen 1300 kilogramů, dalších 1000 kilogramů na něj můžete naložit.

Základní provedení Standard s plátěnou střechou, halogenovými světlomety, lakem s vrstvou odolného polymeru, automatickým vytápěním interiéru, zvukovou a tepelnou izolací motoru, bezpečnostním obloukem nebo bezpečnostními pásy přijde na 65 000 dolarů (cca 1 560 000 korun). Lépe vybavený model Kung s pevnou střechou a nahoru se otevírajícími dveřmi přijde na 70 000 dolarů (cca 1 680 000 korun). Podle stránek výrobce existuje také možnost leasingu.

Témata:
Stalo se
Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.