Ruský Sherp stejně dobře jezdí i plave, v terénu ztrapní téměř cokoliv

Sherp je nejnovějším ruským strojem, schopným jezdit na souši i plout po vodě.
Sherp je nejnovějším ruským strojem, schopným jezdit na souši i plout po vodě., foto: Sherp
ar6 11. února 2016 03:10
Sdílej:

Ruské stroje, které plavou stejně dobře jako jezdí po souši, asi není třeba příliš představovat. Nejnovějším přírůstkem této pozoruhodné kategorie je vůz se jménem Sherp. A na rozdíl od většiny sobě podobných má pouze čtyři kola.

Nosným prvkem Sherpa, jehož duchovním otcem je Alexej Garagašjan, jsou pneumatiky s výškou 1600 milimetrů a šířkou 600 milimetrů. Nahuštěny jsou vzduchem s nízkým tlakem, což pomáhá bezproblémovému pohybu po vodní hladině. Ocelová karosérie vypadá v porovnání s koly relativně malá, což částečně potvrzují i rozměry vozu - délka 3400 milimetrů, šířka 2520 milimetrů a výška 2300 milimetrů. Design je v případě Sherpa silně druhořadý, přesto si můžete připlatit třeba za diodová světla.

Na dvoumístnou kabinu navazuje „ložná plocha,“ krytá plátnem nebo plechem. Ovládání probíhá prostřednictvím páky, ze standardních automobilů je převzat volič pětistupňové manuální převodovky a páka ruční brzdy. Pod kapotou najdeme 1.5litrový naftový motor Kubota V1505-t, kterým však svým výkonem 45 koní příliš neoslní. Na souši je maximální rychlost 45 km/h a minimální 1,5 km/h, po vodě se může Sherp plavit rychlostí až 6 km/h.

Palivová nádrž má objem 58 litrů, za příplatek jsou dostupné další čtyři přídavné nádrže, každá s objemem 50 litrů. Umístěné jsou přitom ve středech kol. Spotřeba je podle off-roadových choutek majitel 2 až 3 litry na motohodinu. A papírové terénní schopnosti rozhodně vybízí k co možná nejšílenějším off-roadovým hrátkám. Světlá výška je 60 centimetrů, Sherp se ale také dokáže dostat z vody na led nebo překonat 100 centimetrů vysokou překážku pod úhlem až 35 stupňů. A ačkoliv je hmotnost stroje jen 1300 kilogramů, dalších 1000 kilogramů na něj můžete naložit.

Základní provedení Standard s plátěnou střechou, halogenovými světlomety, lakem s vrstvou odolného polymeru, automatickým vytápěním interiéru, zvukovou a tepelnou izolací motoru, bezpečnostním obloukem nebo bezpečnostními pásy přijde na 65 000 dolarů (cca 1 560 000 korun). Lépe vybavený model Kung s pevnou střechou a nahoru se otevírajícími dveřmi přijde na 70 000 dolarů (cca 1 680 000 korun). Podle stránek výrobce existuje také možnost leasingu.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?