Nová Acura NSX, mimo USA prodávaná pod značkou Honda, je (ne)splněným snem pro mnoho fanoušků této japonské značky. Nyní však byl vydražen první vyrobený kousek.
Auto nese VIN kód karoserie #001 a zájemce za něj v aukci zaplatil 1,2 milionu dolarů. Vše měla na starosti aukční síň Barrett-Jackson a v samotné bitvě o vůz nakonec vyhrál Rick Hendrick.
Ten je mimo jiné majitelem stáje Nascar a také vášnivý sběratel automobilů. Asi i proto se v bitvě o nejnovější výtvor Hondy doslova činil a výslednou sumu vytáhnul až na 1,2 milionu dolarů.
Honda už navíc spustila výrobu prvních kusů modelu NSX, který je v USA prodáván jako Acura. Klasický ceník je přitom o hodně nižší, za základní verzi si výrobce naúčtuje 156 tisíc dolarů.
Nová hybridní supersportovní Honda má v útrobách skrytý dvakrát přeplňovaný benzínový šestiválec s objemem 3,5 litru. K tomu se přidávají i tři elektromotory, takže celkový výkon pohonné soustavy činí skvělých 582 koní.
S motorem je spárována automatická devítistupňová převodovka, kterou v trošku jiné podobě najdeme i u současné generace modelu CR-V.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?