Nová Acura NSX, mimo USA prodávaná pod značkou Honda, je (ne)splněným snem pro mnoho fanoušků této japonské značky. Nyní však byl vydražen první vyrobený kousek.
Auto nese VIN kód karoserie #001 a zájemce za něj v aukci zaplatil 1,2 milionu dolarů. Vše měla na starosti aukční síň Barrett-Jackson a v samotné bitvě o vůz nakonec vyhrál Rick Hendrick.
Ten je mimo jiné majitelem stáje Nascar a také vášnivý sběratel automobilů. Asi i proto se v bitvě o nejnovější výtvor Hondy doslova činil a výslednou sumu vytáhnul až na 1,2 milionu dolarů.
Honda už navíc spustila výrobu prvních kusů modelu NSX, který je v USA prodáván jako Acura. Klasický ceník je přitom o hodně nižší, za základní verzi si výrobce naúčtuje 156 tisíc dolarů.
Nová hybridní supersportovní Honda má v útrobách skrytý dvakrát přeplňovaný benzínový šestiválec s objemem 3,5 litru. K tomu se přidávají i tři elektromotory, takže celkový výkon pohonné soustavy činí skvělých 582 koní.
S motorem je spárována automatická devítistupňová převodovka, kterou v trošku jiné podobě najdeme i u současné generace modelu CR-V.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.