Nedávno jsme vám přinesli video, ve kterém italské Lamborghini shrnuje své úspěchy, kterých dosáhlo v roce 2015. Dnes vám přinášíme do jisté míry velmi podobné video. Rok 2015 se rozhodlo v krátkém klipu shrnout i Porsche.
Stuttgartská automobilka má za sebou opravdu plodný rok. Již v lednu 2015 prezentovala na autosalonu v Detroitu nový Cayenne Turbo S s vidlicovým osmiválcem a výkonem 570 koní. To ale není jediná novinka na poli SUV a crossoverů které jsme se od Porshce dočkali. Premiéru si také prožil Macan GTS v třílitrovým šestiválcovým véčkem a výkonem 360 koní. Tento agregát je spárován se sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou, která přeposílá výkon rovnoměrně na všechna čtyři kola.
Porsche je ale přeci jen známé pro své sportovní modely a i těch bylo v loňském roce představeno dosti. Dočkali jsme se nových dravců Cayman GT4 a Cayman GT4 Clubsport. Pozadu ale nezůstává ani slavné Porsche 911. To si letos prošlo svým faceliftem a následně jsme se ho dočkali v nekompromisní verzi GT3 Cup a temné Black Edition.
Nikomu jistě neunikla ani premiéry hypersportu 918, který ukazuje směr vývoje supersportů v budoucnosti. Pokud ale mluvíme o budoucnosti musíme zmínit i nedávno odhalený koncept Mission E, který naznačuje budoucí vývoj celé automobilky Porsche.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.