Nedávno jsme vám přinesli video, ve kterém italské Lamborghini shrnuje své úspěchy, kterých dosáhlo v roce 2015. Dnes vám přinášíme do jisté míry velmi podobné video. Rok 2015 se rozhodlo v krátkém klipu shrnout i Porsche.
Stuttgartská automobilka má za sebou opravdu plodný rok. Již v lednu 2015 prezentovala na autosalonu v Detroitu nový Cayenne Turbo S s vidlicovým osmiválcem a výkonem 570 koní. To ale není jediná novinka na poli SUV a crossoverů které jsme se od Porshce dočkali. Premiéru si také prožil Macan GTS v třílitrovým šestiválcovým véčkem a výkonem 360 koní. Tento agregát je spárován se sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou, která přeposílá výkon rovnoměrně na všechna čtyři kola.
Porsche je ale přeci jen známé pro své sportovní modely a i těch bylo v loňském roce představeno dosti. Dočkali jsme se nových dravců Cayman GT4 a Cayman GT4 Clubsport. Pozadu ale nezůstává ani slavné Porsche 911. To si letos prošlo svým faceliftem a následně jsme se ho dočkali v nekompromisní verzi GT3 Cup a temné Black Edition.
Nikomu jistě neunikla ani premiéry hypersportu 918, který ukazuje směr vývoje supersportů v budoucnosti. Pokud ale mluvíme o budoucnosti musíme zmínit i nedávno odhalený koncept Mission E, který naznačuje budoucí vývoj celé automobilky Porsche.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?