Jméno Henrik Fisker je v automobilovém světě více než známé. Tento dánský designer je známý hlavně pro svou nedávno zaniklou automobilku. Nyní se ale Fisker vrací na světovou scénu a to nejen ve světě automobilů.
Automobilka Fisker automotive zajisté předběhla svou dobu. Vznikla totiž v období, kdy se o elektromotory zajímala opravdu jen hrstka lidí a jen málokdo tak dokázal ocenit její technicky velmi vyspělé vozy. Osudnou se jí pak stala přicházející finanční krize.
Její zakladatel Henrik Fisker se ale jen tak nevzdává. Letos ohlásil příchod své nové automobilky. Ta nese název Karma (stejný jako jméno prvního a jediného modelu Fisker automotive). O tom jsme vás ale již v letoším roce informovali, stejně jako o uzavření partnerských smluv mezi Karma automotive a BMW.
Jak se ale zdá, dánský designer Henrik Fisker má i přes rozjezd nové automobilky stále dost času a začíná se věnovat novým projektům. Navázal totiž partnerství s italskou společností Benetti, která se věnuje návrhům a stavbám super luxusních jacht. Již v únoru příštího roku se máme dočkat prezentace padesátimetrové jachty, za jejíž exteriér i interiér je zodpovědný právě Fisker.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.