Jméno Henrik Fisker je v automobilovém světě více než známé. Tento dánský designer je známý hlavně pro svou nedávno zaniklou automobilku. Nyní se ale Fisker vrací na světovou scénu a to nejen ve světě automobilů.
Automobilka Fisker automotive zajisté předběhla svou dobu. Vznikla totiž v období, kdy se o elektromotory zajímala opravdu jen hrstka lidí a jen málokdo tak dokázal ocenit její technicky velmi vyspělé vozy. Osudnou se jí pak stala přicházející finanční krize.
Její zakladatel Henrik Fisker se ale jen tak nevzdává. Letos ohlásil příchod své nové automobilky. Ta nese název Karma (stejný jako jméno prvního a jediného modelu Fisker automotive). O tom jsme vás ale již v letoším roce informovali, stejně jako o uzavření partnerských smluv mezi Karma automotive a BMW.
Jak se ale zdá, dánský designer Henrik Fisker má i přes rozjezd nové automobilky stále dost času a začíná se věnovat novým projektům. Navázal totiž partnerství s italskou společností Benetti, která se věnuje návrhům a stavbám super luxusních jacht. Již v únoru příštího roku se máme dočkat prezentace padesátimetrové jachty, za jejíž exteriér i interiér je zodpovědný právě Fisker.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?