Elektromobily a hybridy pomalu ale jistě ovládají svět a v souvislosti s tím nastává otázka, jak naložit s přebytečnou hmotností v podobě celých ústrojí s bateriemi a kabeláží.
Typickým příkladem je BMW se svým modelem i3. U něj najdeme řešení v podobě - instalace toho nejlehčího, co jde. Výsledkem je pak lehká váha, solidní jízdní vlastnosti, extrémní cena a hromada dílů z materiálu CFRP, což je plast vyztužený uhlíkovými vlákny.Ten je velmi lehký, pevný a jak se ukázalo, i velmi hořlavý.
A právě BMW i3 se stalo obětí nedávného požáru v rodinném domě a jak je vidět, z auta nezbylo skoro nic. Do garáže jednoho amerického majitele se nějakou záhadou zatoulal popel po ohňostroji a od něj pak vzplanul celý dům. Ještě větší negativum pak je, že v garáži zůstala BMW 3 a i3, přičemž z klasické trojky "něco " zbylo, zatímco z elektrické trojky zůstal jen prach a kabely.
Přiložené snímky tak jsou důkazem, že ačkoliv se dnešní moderní elektro auta snaží co nejvíce shodit na váze, v případě požáru se z vašeho auta stane hromada popela, kterou s trochou nadsázky odvezete na běžném zahradním trakaři.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.