Elektromobily a hybridy pomalu ale jistě ovládají svět a v souvislosti s tím nastává otázka, jak naložit s přebytečnou hmotností v podobě celých ústrojí s bateriemi a kabeláží.
Typickým příkladem je BMW se svým modelem i3. U něj najdeme řešení v podobě - instalace toho nejlehčího, co jde. Výsledkem je pak lehká váha, solidní jízdní vlastnosti, extrémní cena a hromada dílů z materiálu CFRP, což je plast vyztužený uhlíkovými vlákny.Ten je velmi lehký, pevný a jak se ukázalo, i velmi hořlavý.
A právě BMW i3 se stalo obětí nedávného požáru v rodinném domě a jak je vidět, z auta nezbylo skoro nic. Do garáže jednoho amerického majitele se nějakou záhadou zatoulal popel po ohňostroji a od něj pak vzplanul celý dům. Ještě větší negativum pak je, že v garáži zůstala BMW 3 a i3, přičemž z klasické trojky "něco " zbylo, zatímco z elektrické trojky zůstal jen prach a kabely.
Přiložené snímky tak jsou důkazem, že ačkoliv se dnešní moderní elektro auta snaží co nejvíce shodit na váze, v případě požáru se z vašeho auta stane hromada popela, kterou s trochou nadsázky odvezete na běžném zahradním trakaři.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.