Automobilka Koenigsegg se rozhodla k naprosto novému a docela odvážnému kroku. Chce totiž zahájit výrobu prvních plně silničně homologovaných modelů Agera RS pro americký trh.
V příspěvku na svých oficiálních internetových stránkách to uvedl přímo majitel firmy Koenigsegg. Společnost chce dokumentovat montážní proces od začátku až do konce a automobilka připouští, že USA asi nebude úplně úspěšným trhem. Vše ale vysvětluje tím, že tento proces bude "epický příběh stavby vozu, která potrvá přes šest měsíců".
V roce 2015 autosalonu v Ženevě se poprvé odhalila Agera RS, jejíž výroby bude omezena na pouhých 25 kusů. Deset z nich se už stačilo prodat a další čtyři kusy jsou již dokončeny. Dalších šest auta je na výrobní lince a zbytek se teprve začne vyrábět. Dobré je i to, že kombinace objednávek na modely Agera RS a Regera je v současné době i velmi dobré pro továrnu značky v Angelholm, ve Švédsku.
A abychom si připomněli, co je vlastně Agera RS zač, musíme zmínit její hlavní parametry. Váha činí 1395 kilo, pod kapotou je ukryt 5,0 litrový motor V8 s výkonem 1.160 koní (při jízdě na klasické palivo). Ovšem na některých trzích umí Agera RS jezdit na palivo E85, čímž nabídne ještě větší výkon.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?