Koenigsegg hodlá postavit první americkou silniční verzi Agery RS

Koenigsegg Agera RS
Koenigsegg Agera RS, foto: Koenigsegg
ar5 26. listopadu 2015 08:30
Sdílej:

Automobilka Koenigsegg se rozhodla k naprosto novému a docela odvážnému kroku. Chce totiž zahájit výrobu prvních plně silničně homologovaných modelů Agera RS pro americký trh.

V příspěvku na svých oficiálních internetových stránkách to uvedl přímo majitel firmy Koenigsegg. Společnost chce dokumentovat montážní proces od začátku až do konce a automobilka připouští, že USA asi nebude úplně úspěšným trhem. Vše ale vysvětluje tím, že tento proces bude "epický příběh stavby vozu, která potrvá přes šest měsíců".

V roce 2015 autosalonu v Ženevě se poprvé odhalila Agera RS, jejíž výroby bude omezena na pouhých 25 kusů. Deset z nich se už stačilo prodat a další čtyři kusy jsou již dokončeny. Dalších šest auta je na výrobní lince a zbytek se teprve začne vyrábět. Dobré je i to, že kombinace objednávek na modely Agera RS a Regera je v současné době i velmi dobré pro továrnu značky v Angelholm, ve Švédsku.

A abychom si připomněli, co je vlastně Agera RS zač, musíme zmínit její hlavní parametry. Váha činí 1395 kilo, pod kapotou je ukryt 5,0 litrový motor V8 s výkonem 1.160 koní (při jízdě na klasické palivo). Ovšem na některých trzích umí Agera RS jezdit na palivo E85, čímž nabídne ještě větší výkon.

Témata:
Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?