Automobilka Koenigsegg se rozhodla k naprosto novému a docela odvážnému kroku. Chce totiž zahájit výrobu prvních plně silničně homologovaných modelů Agera RS pro americký trh.
V příspěvku na svých oficiálních internetových stránkách to uvedl přímo majitel firmy Koenigsegg. Společnost chce dokumentovat montážní proces od začátku až do konce a automobilka připouští, že USA asi nebude úplně úspěšným trhem. Vše ale vysvětluje tím, že tento proces bude "epický příběh stavby vozu, která potrvá přes šest měsíců".
V roce 2015 autosalonu v Ženevě se poprvé odhalila Agera RS, jejíž výroby bude omezena na pouhých 25 kusů. Deset z nich se už stačilo prodat a další čtyři kusy jsou již dokončeny. Dalších šest auta je na výrobní lince a zbytek se teprve začne vyrábět. Dobré je i to, že kombinace objednávek na modely Agera RS a Regera je v současné době i velmi dobré pro továrnu značky v Angelholm, ve Švédsku.
A abychom si připomněli, co je vlastně Agera RS zač, musíme zmínit její hlavní parametry. Váha činí 1395 kilo, pod kapotou je ukryt 5,0 litrový motor V8 s výkonem 1.160 koní (při jízdě na klasické palivo). Ovšem na některých trzích umí Agera RS jezdit na palivo E85, čímž nabídne ještě větší výkon.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?