Nedávno jste mohli na našem webu obdivovat jedovatě zelené Porsche 911 GT3 RS, které upravilo individualizační oddělení Porsche Exclusive. Protentokrát se však pro stejný odstín rozhodlo BMW Abu Dhabi Motors, jež ho aplikovalo na současnou M4 Coupe prostřednictvím individuálního katalogu.
Krom krásného a originálního zeleného laku Java Green, za který si účtují 5000 dolarů (cca 126 tisíc korun), lze na této M4 Coupe obdivovat také přední karbonový splitter a ze stejného materiálu jsou i „ledvinky“ v masce. Dále jsou tu k vidění vzduchové clony z uhlíkových vláken, boční prahy M Performance v barvě vozu a samozřejmě i výfuk Akrapovič Evolution se čtyřmi titanovými koncovkami – ty jsou umístěné v difuzoru, opět od M Performance. Pomyslnou třešničkou na dortu je decentní karbonové křídlo od AC Schnitzer.
V případě zelené 911 GT3 RS šlo pouze o estetickou proměnu, kdežto u tohoto BMW M4 Coupe došlo i k úpravám pod kapotou. Zde je umístěný 3,0litrový přeplňovaný řadový šestiválec, který díky přemapování řídicí jednotky od Manhart Racing a upravenému výfukovému systému dosahuje výkonu 548 koní a točivého momentu 685 Nm. S motorem spolupracuje nadále sedmistupňová převodovka DCT. Bohužel nebyly zveřejněny podrobnější technické parametry, ale zrychlení na stovku bude určitě lepší ve srovnání s klasickou M4 Coupe, která je „na stovce“ za 4,1 sekundy.
Vnitřek vozu neprošel takovou proměnou jako vnějšek. V kabině jsou nové pouze karbonové akcenty a alcantarový volant M Performance s kontrastním M prošíváním. Dealerství BMW Abu Dhabi Motors nezveřejnilo celkovou cenu této úpravy, ale s největší pravděpodobností se pohybujeme okolo částky 30 000 dolarů (v přepočtu asi 759 tisíc korun).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.