Nedávno jste mohli na našem webu obdivovat jedovatě zelené Porsche 911 GT3 RS, které upravilo individualizační oddělení Porsche Exclusive. Protentokrát se však pro stejný odstín rozhodlo BMW Abu Dhabi Motors, jež ho aplikovalo na současnou M4 Coupe prostřednictvím individuálního katalogu.
Krom krásného a originálního zeleného laku Java Green, za který si účtují 5000 dolarů (cca 126 tisíc korun), lze na této M4 Coupe obdivovat také přední karbonový splitter a ze stejného materiálu jsou i „ledvinky“ v masce. Dále jsou tu k vidění vzduchové clony z uhlíkových vláken, boční prahy M Performance v barvě vozu a samozřejmě i výfuk Akrapovič Evolution se čtyřmi titanovými koncovkami – ty jsou umístěné v difuzoru, opět od M Performance. Pomyslnou třešničkou na dortu je decentní karbonové křídlo od AC Schnitzer.
V případě zelené 911 GT3 RS šlo pouze o estetickou proměnu, kdežto u tohoto BMW M4 Coupe došlo i k úpravám pod kapotou. Zde je umístěný 3,0litrový přeplňovaný řadový šestiválec, který díky přemapování řídicí jednotky od Manhart Racing a upravenému výfukovému systému dosahuje výkonu 548 koní a točivého momentu 685 Nm. S motorem spolupracuje nadále sedmistupňová převodovka DCT. Bohužel nebyly zveřejněny podrobnější technické parametry, ale zrychlení na stovku bude určitě lepší ve srovnání s klasickou M4 Coupe, která je „na stovce“ za 4,1 sekundy.
Vnitřek vozu neprošel takovou proměnou jako vnějšek. V kabině jsou nové pouze karbonové akcenty a alcantarový volant M Performance s kontrastním M prošíváním. Dealerství BMW Abu Dhabi Motors nezveřejnilo celkovou cenu této úpravy, ale s největší pravděpodobností se pohybujeme okolo částky 30 000 dolarů (v přepočtu asi 759 tisíc korun).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.