Nedávno jste mohli na našem webu obdivovat jedovatě zelené Porsche 911 GT3 RS, které upravilo individualizační oddělení Porsche Exclusive. Protentokrát se však pro stejný odstín rozhodlo BMW Abu Dhabi Motors, jež ho aplikovalo na současnou M4 Coupe prostřednictvím individuálního katalogu.
Krom krásného a originálního zeleného laku Java Green, za který si účtují 5000 dolarů (cca 126 tisíc korun), lze na této M4 Coupe obdivovat také přední karbonový splitter a ze stejného materiálu jsou i „ledvinky“ v masce. Dále jsou tu k vidění vzduchové clony z uhlíkových vláken, boční prahy M Performance v barvě vozu a samozřejmě i výfuk Akrapovič Evolution se čtyřmi titanovými koncovkami – ty jsou umístěné v difuzoru, opět od M Performance. Pomyslnou třešničkou na dortu je decentní karbonové křídlo od AC Schnitzer.
V případě zelené 911 GT3 RS šlo pouze o estetickou proměnu, kdežto u tohoto BMW M4 Coupe došlo i k úpravám pod kapotou. Zde je umístěný 3,0litrový přeplňovaný řadový šestiválec, který díky přemapování řídicí jednotky od Manhart Racing a upravenému výfukovému systému dosahuje výkonu 548 koní a točivého momentu 685 Nm. S motorem spolupracuje nadále sedmistupňová převodovka DCT. Bohužel nebyly zveřejněny podrobnější technické parametry, ale zrychlení na stovku bude určitě lepší ve srovnání s klasickou M4 Coupe, která je „na stovce“ za 4,1 sekundy.
Vnitřek vozu neprošel takovou proměnou jako vnějšek. V kabině jsou nové pouze karbonové akcenty a alcantarový volant M Performance s kontrastním M prošíváním. Dealerství BMW Abu Dhabi Motors nezveřejnilo celkovou cenu této úpravy, ale s největší pravděpodobností se pohybujeme okolo částky 30 000 dolarů (v přepočtu asi 759 tisíc korun).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?