Ultimátní Pagani Zondě Revolucion se údajně podařilo zajet nový rekord na Nürburgring Nordschleife. Ten činí působivých 6:30 minut, což je úctyhodný údaj.
Bylo to v roce 2010 kdy se Pagani Zonda R zapsalo mezi nejrychlejší auta na německém trati s časem 6 minut a 47 sekund. Teď to ale vypadá, že Zonda Revolucion je ještě rychlejší, protože stáhla čas na šokujících 6:30 minut. Sběratel a milionář auto Kris Singh navíc zveřejnil fotografii své Zondy Revolucion a oznámil, že je "novým králem Nürburgringu".
Vzhledem ke skutečnosti, že Zonda Revolucion je omezena na pouhých pět kusů, nemůžeme říci, že čas je oficiálním traťovým rekordem pro běžné sériové auto. Pod její kapotou je umístěn nepřeplňovaný dvanáctiválcový 6,0litrový motor dodávající výkon 800 koní a 730 Nm točivého momentu. Hypersport navíc váží jen 1070 kg, takže poměr váha - výkon činí 748 koní/tunu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.