Britská automobilka Aston Martin zpočátku tvrdila, že všechny exempláře unikátního modelu DB10 nebudou určeny k prodeji široké veřejnosti. Jenže velká popularita a zájem ze strany fanoušků dokážou divy.
Vůz byl stvořen pro nejnovější bondovku Spectre a nyní se ukázalo, že koupit si jej bude moci pouze jeden člověk. Nevýhodou je fakt, že i přes jeho zakoupení, nebude moci jezdit po silnici, protože nesplňuje silniční homologizaci.
To znamená, že nový majitel si jej maximálně postaví do velké garáže, kde už bude mít zcela jistě i další exkluzivní auta. Pokud právě vy toužíte po uvedeném kousku, cena zřejmě přesáhne jeden milion liber (v přepočtu cca 37,65 milionu korun).
Aston Martin DB10 dostal podvozek z modelu V8 Vantage, delší a širší šasí a karoserií z uhlíkových vláken. Pod jeho kapotou je pak umístěn 4,7-litrový osmiválec s výkonem 435 koní.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.