Pět set dětí zemře každý den na silnicích. Je to skutečně zarážející číslo. O to více, když si uvědomíme, že se nejedná pouze o problém zemí třetího světa. Tento problém totiž řeší i mnoho evropských zemí.
Podle Světové zdravotnické organizace denně zemře při dopravních nehodách 500 dětí. V reakci na toto číslo se FIA obrátila na známého francouzského umělce Luca Bessona s cílem, aby natočil film o tom, že děti umírají nejen v Jižní Africe, ale i v samotné Paříži.
Sám Luc řekl: "Když točím film, chci diváka přenést z každodenního života někam jinam." Prezident ÚAMK JUDr. Oldřich Vaníček přidává, "Dopravní nehody s chodci jsou bohužel často tragické a tak bychom si měli za volantem uvědomit, že nejsme na silnici sami a tomu přizpůsobit i svou jízdu".
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?