Úvahy o ostřeji naladěném modelu 2008 už tu jsou s námi delší dobu, ale až dnes se ukázalo, že to výrobce možná myslí opravdu vážně.
Pod jeho kapotou by totiž pracovala klasická benzínová turbem dopovaná šestnáctistovka, která nabídne 175 koní. V konečném výsledku by tak vůz mohl dostat mírnější označení GT. I tak je to ale dost vysoký výkon, vezmeme li v úvahu, že 2008 je celkem lehkým autem.
Společně s výkonnějším motorem by měl tenhle Peugeot nabídnout převodovku s krátšími drahami řazení, pevnější stabilizátory o dost silnější brzdy. Ve výsledku by tak mohlo dojít k velkému oživení, které by 2008ka potřebovala.
Interiér by měl dostat lepší sedačky čalouněné kůží a alcantarou, které nabídnou černočervené schéma. Podle francouzského magazínu Auto-Moto se navíc už testovací kousky 2008 GTi prohánějí po silnicích ve Španělsku. Menším problémem by mohlo být to, kde se vůz bude prodávat. Zatím to totiž vypadá, že se bude nabízet jen v Asii a Jižní Americe.
Uvidíme teda, zda se Peugeot 2008 GTi dostane i na trh do Evropy, zákazníci by jistě ocenili i cenovku do 800 tisíc korun. Právě za tolik by se totiž měl přiostřený crossover prodávat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.