Úvahy o ostřeji naladěném modelu 2008 už tu jsou s námi delší dobu, ale až dnes se ukázalo, že to výrobce možná myslí opravdu vážně.
Pod jeho kapotou by totiž pracovala klasická benzínová turbem dopovaná šestnáctistovka, která nabídne 175 koní. V konečném výsledku by tak vůz mohl dostat mírnější označení GT. I tak je to ale dost vysoký výkon, vezmeme li v úvahu, že 2008 je celkem lehkým autem.
Společně s výkonnějším motorem by měl tenhle Peugeot nabídnout převodovku s krátšími drahami řazení, pevnější stabilizátory o dost silnější brzdy. Ve výsledku by tak mohlo dojít k velkému oživení, které by 2008ka potřebovala.
Interiér by měl dostat lepší sedačky čalouněné kůží a alcantarou, které nabídnou černočervené schéma. Podle francouzského magazínu Auto-Moto se navíc už testovací kousky 2008 GTi prohánějí po silnicích ve Španělsku. Menším problémem by mohlo být to, kde se vůz bude prodávat. Zatím to totiž vypadá, že se bude nabízet jen v Asii a Jižní Americe.
Uvidíme teda, zda se Peugeot 2008 GTi dostane i na trh do Evropy, zákazníci by jistě ocenili i cenovku do 800 tisíc korun. Právě za tolik by se totiž měl přiostřený crossover prodávat.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?