V Paříži totiž Nissan představil jeho nástupce. Bude se jmenovat Pathfinder (hledač cesty) a na evropském trhu by se měl objevit v březnu příštího roku. Pathfinder svým způsobem vychází z konceptu Dunehawk vystaveného loni ve Frankfurtu. Prostorný interiér nabídne tři řady sedadel s druhou a třetí sklopnou, jako to znáte z Terrana.
Díky variabilitě vnitřního prostoru lze v Pathfinderu vytvořit celkem 64 možností uspořádání. Jak bývá v této kategorii obvyklé, do zavazadlového prostoru je možný přístup nejen rozměrným zadním víkem ale také samostatně otevíratelným okénkem. O pohon vozu se stará nový čtyřválcový turbodiesel 2.5 dCi, který přichází s druhou generací přímého vstřikování paliva common-rail zajišťující mimořádně kultivovaný běh a výrazně nižší emise. Podle výrobce by měl mít nový motor nejvyšší výkon i točivý moment ve své kategorii, nicméně zatím to nebylo přesněji specifikováno stejně jako skutečnost, která kategorie je tím myšlena.
S Terranem opouští Nissan i klasickou konstrukční školu off-roadů, Pathfinder bude mít samonosnou karoserii a nezávislé zavěšení kol, což by mu mělo zajistit odpovídající jízdní vlastnosti. Stálý pohon všech kol bude zajišťovat systém All Mode 4x4, který mnozí znáte z X-trailu, jehož srdcem je elektromagneticky ovládaná lamelová spojka v olejové lázni.
Výbava a technická úroveň vozu bude na velmi vysoké úrovni. V nabídce je kromě standardní bohaté výbavy a bezpečnostních prvků například také zadní parkovací kamera, známá z Primery, tzv. inteligentní klíč v podobě karty, která umožňuje odemykat dveře a nastartovat motor bez nutnosti vkládat klíč do startovací skříňky, dvouzónová klimatizace a chybět by neměla ani navigace se systémem TCS.
Foto: Nissan CR