Pathfinder posílá Terrano do důchodu

Jiří Kaloč, 11. prosince 2004, 12:52 Google+

Přes deset let vyráběný model Terrano se již příští rok dočká zaslouženého odpočinku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Pathfinder

Pathfinder | foto: Nissan

Sdílejte článek

V Paříži totiž Nissan představil jeho nástupce. Bude se jmenovat Pathfinder (hledač cesty) a na evropském trhu by se měl objevit v březnu příštího roku. Pathfinder svým způsobem vychází z konceptu Dunehawk vystaveného loni ve Frankfurtu. Prostorný interiér nabídne tři řady sedadel s druhou a třetí sklopnou, jako to znáte z Terrana.

Díky variabilitě vnitřního prostoru lze v Pathfinderu vytvořit celkem 64 možností uspořádání. Jak bývá v této kategorii obvyklé, do zavazadlového prostoru je možný přístup nejen rozměrným zadním víkem ale také samostatně otevíratelným okénkem. O pohon vozu se stará nový čtyřválcový turbodiesel 2.5 dCi, který přichází s druhou generací přímého vstřikování paliva common-rail zajišťující mimořádně kultivovaný běh a výrazně nižší emise. Podle výrobce by měl mít nový motor nejvyšší výkon i točivý moment ve své kategorii, nicméně zatím to nebylo přesněji specifikováno stejně jako skutečnost, která kategorie je tím myšlena.

S Terranem opouští Nissan i klasickou konstrukční školu off-roadů, Pathfinder bude mít samonosnou karoserii a nezávislé zavěšení kol, což by mu mělo zajistit odpovídající jízdní vlastnosti. Stálý pohon všech kol bude zajišťovat systém All Mode 4x4, který mnozí znáte z X-trailu, jehož srdcem je elektromagneticky ovládaná lamelová spojka v olejové lázni.

Výbava a technická úroveň vozu bude na velmi vysoké úrovni. V nabídce je kromě standardní bohaté výbavy a bezpečnostních prvků například také zadní parkovací kamera, známá z Primery, tzv. inteligentní klíč v podobě karty, která umožňuje odemykat dveře a nastartovat motor bez nutnosti vkládat klíč do startovací skříňky, dvouzónová klimatizace a chybět by neměla ani navigace se systémem TCS.

Foto: Nissan CR
Vytisknout

Diskuze: Pathfinder posílá Terrano do důchodu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Tigra TwinTop

Novinka pod kapotou Opelu Tigra TwinTop

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud