Renault Talisman Estate to nebude mít vůbec lehké. Podívejte se jak se „na papíře“ popasuje s konkurencí.
V naší maličké zemi uprostřed Evropy bude bojovat proti silné, domácí Škodě Superb kombi. Druhý tvrdý oříšek napříč Evropou bude Volkswagen Passat Variant, který je napěchovaný nejmodernější technikou, perfektními materiály a skvělými jízdními vlastnostmi. A u sebe doma bude čelit modernizovanému Peugeotu 508 SW.
To by bylo rychlé shrnutí i osvětlení našich pohnutek k výběru této trojice konkurentů.
Jelikož je Talisman Estate venku jen chvilku (včera jsme psali o jeho oficiálním odtajnění včetně spousty fotek a informací) a nevíme, kolik bude stát, co všechno nabídne za výbavu, neznáme ani přesné technické údaje a už vůbec nevíme jak jezdí, musíme se spokojit jen s hodnotou, pro verze kombi stěžejní, tedy objem zavazadlového prostoru.
Začněme od „vyzyvatele“ Renaultu Talisman Estate, ten nabízí 572 litrů s možností rozšíření až na 1700 litrů. Domácí Škoda Superb má navrch témě o 100 litrů. Objem kufru boleslavského kombíku je 660 litrů, který rozšíří až na 1950 litrů.
Německý elegán, Volkswagen Passat Variant nabízí 650 litrů, které při sklopení zadních sedadel rozšíříte na 1780 litrů. Posledním vyzyvatelem je francouzský Peugeot 508 SW. Ten nabídne 550 litrů základního objemu a rozšíří je na 1598 litrů.
Stupně vítězů v disciplíně vožení vzduchu je následující: 1. Superb, 2. Passat, 3. Talisman a poslední 508. Talisman Estate nepatří ke kufrovým přeborníkům, věříme, že své kvality ukáže již brzy jinde.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.