Nová Škoda Roomster se odkládá. Nedočkáme se jej letos, jak bylo avizováno. Co za odkladem stojí?
Už letos na autosalonu ve Frankfurtu nás měla Škodovka lákat na novou druhou generaci Škody Roomster. To se však nakonec nestane a nejdříve nám ho představí až během příštího roku. Přičemž se vynořily další spekulace.
Druhá Škodovka vyráběna zcela mimo území České Republiky, tedy nový Roomster přijde až v roce 2016. Navíc začíná být nejasné, zda se dočkáme kompaktního MPV nebo dodávky. Vše nám Škodovka snad odhalí již na jaře roku 2016 a naživo představí v Ženevě.
Co za tím stojí nevíme. Škodovka zatím mlčí (a mlčet bude zřejmě i nadále). Takže jako logickou odpověď nacházíme problém s vývojem, nebo vnitro-koncernové mocenské boje, kdy se naposlední chvíli upravuje výsledná podoba/nabídka modelu Roomster.
Tím pádem bude stánek Škoda letos ve Frankfurtu poměrně fádní. Kromě nové Škody Superb, kterou už vídáme na silnicích, dorazí Superb s novým designovým paketem (Scout nebo sportovní paket). O žádné žhavé novince nevíme. Tak trochu doufáme, že nás přeci jen něčím Škodovka překvapí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.