Nová Škoda Roomster se odkládá. Nedočkáme se jej letos, jak bylo avizováno. Co za odkladem stojí?
Už letos na autosalonu ve Frankfurtu nás měla Škodovka lákat na novou druhou generaci Škody Roomster. To se však nakonec nestane a nejdříve nám ho představí až během příštího roku. Přičemž se vynořily další spekulace.
Druhá Škodovka vyráběna zcela mimo území České Republiky, tedy nový Roomster přijde až v roce 2016. Navíc začíná být nejasné, zda se dočkáme kompaktního MPV nebo dodávky. Vše nám Škodovka snad odhalí již na jaře roku 2016 a naživo představí v Ženevě.
Co za tím stojí nevíme. Škodovka zatím mlčí (a mlčet bude zřejmě i nadále). Takže jako logickou odpověď nacházíme problém s vývojem, nebo vnitro-koncernové mocenské boje, kdy se naposlední chvíli upravuje výsledná podoba/nabídka modelu Roomster.
Tím pádem bude stánek Škoda letos ve Frankfurtu poměrně fádní. Kromě nové Škody Superb, kterou už vídáme na silnicích, dorazí Superb s novým designovým paketem (Scout nebo sportovní paket). O žádné žhavé novince nevíme. Tak trochu doufáme, že nás přeci jen něčím Škodovka překvapí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.