Volkswagen by rád přišel již brzy s novou generací své luxusní limuzíny Phaeton. Má ale nečekané problémy s vývojem. Víme v čem je problém.
Pokud se mluví o německých, luxusních limuzínách, padají jména jako je Audi, BMW nebo Mercedes. Jen málokdo si ale vzpomene, že luxusní limuzínu má ve svém portfoliu i Volkswagen. Tento vůz, nesoucí jméno syna boha slunce, byl na trh uveden v roce 2002. Od svého představení se Phaeton dočkal již dvou modernizací.
VW již delší dubu ale usilovně pracuje na druhé generaci tohoto luxusního sedanu. Podle posledních zpráv, které přinesl serve autonews.com, bude mít ale nový Phaeton zpoždění. To hlavně z důvodu, že vývoj luxusního a výkonného vozu je samozřejmě velmi nákladný. Tento vývoj nemůže ale Volkswagen financovat z prodeje současného modelu. Ten je totiž nejhůře se prodávajícím modelem Volkswagenu. Za celý minulý rok totiž VW prodal pouhé 4 000 kusů tohoto vozu. To je dáno tím, že v segmentu luxusních vozů nemá VW silné postavení oproti svým rivalům, kteří si na výrobě limuzín vybudovaly svou pověst.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?