Sedněte si, protože teď vám vyrazíme dech částkou, kterou Amazon zaplatil za moderátorské trio bývalého Top Gearu a první epizody nového seriálu.
Amazon to myslí zřejmě vážně. Naše obavy z toho, že nový pořad nebude moci dosáhnout takových kvalit jako pod křídly nejrespektovanější televize světa, tedy BBC, jsou zmírněny. Zaplatit za trojici moderátorů a jejich bývalého producenta Top Gearu takovou sumu, je dosti nevídané.
Prosperující Amazon má očividně peněz dostatek. Nezalekne se ani vysoké investice do oblasti, v které teprve začíná. Její online televize Amazon Prime totiž stojí téměř na samém začátku. I tak vytáhl Amazon „z kapsy“ 250 milionů dolarů, v přepočtu neuvěřitelných 6,3 miliardy korun.
Za tuto sumu koupil moderátorskou trojku a postavil rozpočet na tři roky a přibližně 36 epizod. Pokud tedy dobře počítáme, jedna epizoda má rozpočet kolem 150-170 milionů korun. To je daleko více, než u BBC. Můžeme tedy očekávat monstrózní rozměry blbostí, humoru a akce. My se na nový „Top Gear“ těšíme, a co vy?
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.