Co by jste řekli na to, kdyby BMW začalo vyrábět ostrou verzi malého kompaktního SUV X1? Podle posledních zpráv je to totiž dost možné.
Automobil může už za rok dostat plug-in hybridní derivát a nyní se objevili na spekulace, že v plánu je dost možná i ostrá verze M. X1 M. Pokud však náhodou opravdu půjde do výroby právě BMW X1 M, zcela určitě by bylo mnohem silnější než dosavadní vrchol v podobě verze X1 xDrive25i.
Ta k pohonu využívá přeplňovaný 2,0-litrový benzínový motor o výkonu 231 koní a 350 Nm točivého momentu. S ním je vůz schopen zrychlit z 0-100 km / h za 6,5 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti 235 km / h.
Ostré X1 M tak bude pravděpodobně disponovat výkonem 300 koní, automatickou převodovkou a efektním body kitem. Nemělo by chybět ani sportovní odpružení a čtveřice koncovek výfukového systému. I když je prakticky schválena její výroba, ostré BMW X1 M nepřijde dřív, než v roce 2017.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.