Tohle Volkswagen v obrazu posledního dění, neuvidí rád. Nové velké SUV od Škodovky dorazí dříve, než konkurent z Wolfsburgu.
Volkswagen v čele s Winterkornem, chce Škodovku trochu upozadit. Zlobí se, že těží z techniky, kterou vyvinul Volkswagen, štve jej větší ziskovost a teď jej ještě rozzlobí fakt, že „Snowman“ dorazí dříve, než Tiguan XL, který nakyne do obdobné velikosti.
Sedmimístné SUV je stále zahaleno do roucha tajemství. Víme jen kusé informace a samotné vedení Škodovky stále mlčí a občas vypustí jen nějakou malou informaci. Přitom svůj klenot testuje v Alpách, ale i na Nürburgringu nebo na silnicích v Čechách.
Stále ale platí, že Volkswagen musí být první. Ještě letos se ukáže nový Tiguan, jeho koncernový bratr Škoda Yeti však dorazí minimálně s ročním odstupem. Jenže Snowman je zrovna případ, kdy dorazí dříve, než takzvaný Tiguan XL. To rozhodně ve Wolfsburgu neuslyší rádi.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.