Range Rover Sport bude tvořit sportovně laděnou alternativu k mohutnému a luxusnímu Range Roveru. Je o 160mm kratší, 110mm nižší a 40mm užší.
Odpružení podvozku je tužší a se systémem aktivní kontroly náklonu – Dynamic Response umožňuje sportovnější chování na silnici.
Přesto byla zachována dobrá průchodnost terénem. Velký podíl na tom má systém Terrain Response nabízející řidiči pět možných nastavení pro různé druhy terénů.
Poprvé automobilka přichází i s nabídkou radarové technologie Adaptive Cruise Controle, který řidiči umožní držet konstantní rychlost, ale i bezpečnou vzdálenost od vozidla před ním.
Range Rover Sport bude mít pod kapotu na výběr tři motory, dva benzinové a jeden dieselový. Nejsilnější bude přeplňovaný zážehový osmiválec o objemu 4.2 l s výkonem 375 koní (280 kW) a mamutím točivým momentem 550 Nm. V nabídce je také nepřeplňovaný zážehový V8 4.4 l a přeplňovaný vznětový V6 2.7 l. Všechny motory jsou spojeny se šestistupňovou automatickou převodovkou ZF CommandShift s možností manuální volby převodů.
Oficiální premiéru si Range Rover Sport odbude na lednovém autosalonu v Detroitu. V České republice by se měl objevit na jaře 2005.
foto: Ford Motor Company
Range Rover Sport bude na jaře
Nabídka britské automobilky Land Rover známé svým zaměřením na terénní vozy se už zanedlouho rozšíří o nový, již pátý model v nabídce.
Další zprávy
-
Jiří Krampol čeká a čeká: Proč stále neopustil nemocnici?
-
Princezna Kate nemá věci ve svých rukou: Rozhodují lékaři, potvrzují slova z paláce!
-
U Neapole udeřilo zemětřesení. Bylo nejsilnější za 40 let
-
Jan Kačer: Nové informace o jeho zdravotním stavu!
-
Michal David šokoval fanoušky! Teď prozradil, co ho k tomu vedlo!
-
TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude
-
TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?
-
TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!
-
OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?