Honda není jediná automobilka, která dosáhla rekordní hodnoty spotřeby paliva. Své růžky nyní vystrčila i americká divize Volkswagenu.
Nedávno jsme Vám přinesli článek o tom, že se inženýrům Hondy podařilo získat světový rekord ve spotřebě paliva. Podobný kousek se nyní podařil i zaměstnancům americké divize Volkswagenu. Ti dokázali za 16 dní ujet 8 233,5 mil (13 250,5 km) skrz 48 států USA, při čemž za palivo utratili pouhých 294,98 dolarů (7 234,4 Kč).
Jejich VW Golf TDI spálil totiž pouhých 101,43 galonů (383,9 litrů) paliva. To znamená, že průměrná spotřeba se během této cesty usadila na hodnotě 2,89 litrů na 100 km.
Za volantem automobilu se střídala dvojice ve složení Wayne Gerdes (motoristický novinář) a Bob Winger (elektro inženýr). Ti se tak stali držiteli světového rekordu ve spotřebě paliva, při cestě přes 48 amerických států v ne-hybridním automobilu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.