Honda není jediná automobilka, která dosáhla rekordní hodnoty spotřeby paliva. Své růžky nyní vystrčila i americká divize Volkswagenu.
Nedávno jsme Vám přinesli článek o tom, že se inženýrům Hondy podařilo získat světový rekord ve spotřebě paliva. Podobný kousek se nyní podařil i zaměstnancům americké divize Volkswagenu. Ti dokázali za 16 dní ujet 8 233,5 mil (13 250,5 km) skrz 48 států USA, při čemž za palivo utratili pouhých 294,98 dolarů (7 234,4 Kč).
Jejich VW Golf TDI spálil totiž pouhých 101,43 galonů (383,9 litrů) paliva. To znamená, že průměrná spotřeba se během této cesty usadila na hodnotě 2,89 litrů na 100 km.
Za volantem automobilu se střídala dvojice ve složení Wayne Gerdes (motoristický novinář) a Bob Winger (elektro inženýr). Ti se tak stali držiteli světového rekordu ve spotřebě paliva, při cestě přes 48 amerických států v ne-hybridním automobilu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?