Honda není jediná automobilka, která dosáhla rekordní hodnoty spotřeby paliva. Své růžky nyní vystrčila i americká divize Volkswagenu.
Nedávno jsme Vám přinesli článek o tom, že se inženýrům Hondy podařilo získat světový rekord ve spotřebě paliva. Podobný kousek se nyní podařil i zaměstnancům americké divize Volkswagenu. Ti dokázali za 16 dní ujet 8 233,5 mil (13 250,5 km) skrz 48 států USA, při čemž za palivo utratili pouhých 294,98 dolarů (7 234,4 Kč).
Jejich VW Golf TDI spálil totiž pouhých 101,43 galonů (383,9 litrů) paliva. To znamená, že průměrná spotřeba se během této cesty usadila na hodnotě 2,89 litrů na 100 km.
Za volantem automobilu se střídala dvojice ve složení Wayne Gerdes (motoristický novinář) a Bob Winger (elektro inženýr). Ti se tak stali držiteli světového rekordu ve spotřebě paliva, při cestě přes 48 amerických států v ne-hybridním automobilu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.