Rolls-Royce ukázal, že i když je jejich doménou výroba super luxusních limuzín, umí postavit i pořádně rychlé auto. Wraith totiž dokázal porazit i Porsche 918!
Britský Rolls-Royce je synonymem pro luxus a přepych již od roku 1906. Na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu ale ukázal, že dokáže vyrobit i opravdu rychlý vůz. Na start slavného závodu do vrchu se totiž postavil vůz Rolls Royce Wraith.
Dvoudvéřové kupé Wraith je nejvýkonnější vůz v historii automobilky. Jeho dvakrát přeplňovaný motor V12 o objemu 6,6 litru totiž vyprodukuje výkon 632 koní. Taková porce síly stačí na to, aby i vůz vážící 2 360 kg, dokázal zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,6 vteřiny. Maximální rychlost Wraithu je omezena na 250 km/h.
Díky této výbavě dokázal vůz zdolat 1,8 km dlouhou trať v čase 57,21 sekund. To znamená, že Wraith dokázal porazit i vozy jako je: Maserati GranTurismo MC Stradale Centennial Edition (59,00s), Bentley Continental GT (60,65s), Maserati GranCabrio MC (60,66s) a Porsche 918 Spyder ‘Weissach’ (61,37s).
Vůz byl pilotován německým závodníkem Joergem Weidingerem
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.