Rolls-Royce ukázal, že i když je jejich doménou výroba super luxusních limuzín, umí postavit i pořádně rychlé auto. Wraith totiž dokázal porazit i Porsche 918!
Britský Rolls-Royce je synonymem pro luxus a přepych již od roku 1906. Na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu ale ukázal, že dokáže vyrobit i opravdu rychlý vůz. Na start slavného závodu do vrchu se totiž postavil vůz Rolls Royce Wraith.
Dvoudvéřové kupé Wraith je nejvýkonnější vůz v historii automobilky. Jeho dvakrát přeplňovaný motor V12 o objemu 6,6 litru totiž vyprodukuje výkon 632 koní. Taková porce síly stačí na to, aby i vůz vážící 2 360 kg, dokázal zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,6 vteřiny. Maximální rychlost Wraithu je omezena na 250 km/h.
Díky této výbavě dokázal vůz zdolat 1,8 km dlouhou trať v čase 57,21 sekund. To znamená, že Wraith dokázal porazit i vozy jako je: Maserati GranTurismo MC Stradale Centennial Edition (59,00s), Bentley Continental GT (60,65s), Maserati GranCabrio MC (60,66s) a Porsche 918 Spyder ‘Weissach’ (61,37s).
Vůz byl pilotován německým závodníkem Joergem Weidingerem
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.