Ta sice vznikla už loni v listopadu, ale doposud ji využívá jen malé procento řidičů, kteří se stanou účastníky dopravní nehody. Linka defacto usnadňuje kontakt řidičů po nehodě s jejich asistenční službou, kterou mají smluvně zajištěnou prostřednictvím pojišťovny.
Hlavní předností linky je snadno zapamatovatelné číslo 1224 a okamžitá reakce operátorů, kteří co nejrychleji pošlou na místo nehody smluvenou asistenční službu, která spadá pod pojistku daného řidiče. Dle statistik využilo dotyčnou službu od jejího počátku již 7500 volajících, jenže podle výkonného ředitele ČKP Jakuba Hradce jde o pouhý o zlomek všech telefonátů asistenčním službám.
Hradec k tomu dodává, že počet telefonátů na jednotnou linku 1224 výrazně stoupá spolu s tím, jak samotné pojišťovny nahrazují svá původní telefonní čísla na asistenční služby tímto jednotným číslem. V případě, že se stanete účastníkem dopravní nehody, samotné volání na uvedenou linku je zpoplatněno cenou 3 - 5 kč za minutu hovoru a podle mluvčího ČKP Aleše Povra není linka pomoci řidičům určena pro dlouhé hovory. Slouží jen pro orientační podání informací a následnému vyslání odtahové služby, takže nehrozí zbytečně velký účet za hovor.
Dalším podstatným faktorem je i to, že právě linka 1224 zamezuje účasti tzv. lovců nehod, kteří se jako hladoví supy sjíždějí k aktuálně vytvořeným dopravním nehodám a snaží se z vystresovaných účastníků nehody dostat každou korunu za někdy nesmyslné a zbytečné úkony. Lovci nehod jsou trnem v oku i dopravnímu psychologovi Michalu Walterovi, který na jejich konto říká, že jen využívají stresu řidičů po nehodě a nabízí jim mnohdy předražené a zbytečné služby, které jim následně v řadě případů odmítne jejich pojišťovna proplatit.