Americký Jeep opět odložil příchod nástupce populárního Grand Cherokee. Kde se nabírá zpoždění?
Původní plány automobilky byly jasné, nový Grand Cherokee dorazí už na podzim roku 2017. Vše teď ale dostává nový směr. Velmi stručné vyjádření automobilky sděluje, že nový Grand Cherokee dorazí nejdříve v roce 2018, ale ve hře je i rok 2019. U modelu, který čeká na novou generaci jako na smilování je to dost špatná zpráva.
A kde se nabírá zpoždění? Zejména jde o vývoj. Původně bylo vše naplánované, ale nyní přišel z vedení úkol, možná zrozený z rozmaru, možná z obav nebo z čistě konstrukčních důvodů. Každopádně se vývoj nového Grand Cherokee bude zřejmě vracet na samotný začátek. Zkoumat se bude, zda plánovaná platforma, je vhodnou volbou.
Celá analýza nebude trvat déle, než několik měsíců. Pokud se zjistí, že bude lepší stávající plány realizovat jinak, budou probíhat testy na nové platformě. Ta pochází z dražšího Grand Wagoneera.
Jeep je nyní v situaci, kdy si to asi může zdánlivě dovolit. Tržby mu letos rostly o 20% a v tomto roce chce prodat přes 1,2 milionu aut. Zda mu oddálení nového Grand Cherokee nezhatí plány na rok 2018, kdy chce prodat téměř 2 miliony aut, ukáže čas.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.