Americký Jeep opět odložil příchod nástupce populárního Grand Cherokee. Kde se nabírá zpoždění?
Původní plány automobilky byly jasné, nový Grand Cherokee dorazí už na podzim roku 2017. Vše teď ale dostává nový směr. Velmi stručné vyjádření automobilky sděluje, že nový Grand Cherokee dorazí nejdříve v roce 2018, ale ve hře je i rok 2019. U modelu, který čeká na novou generaci jako na smilování je to dost špatná zpráva.
A kde se nabírá zpoždění? Zejména jde o vývoj. Původně bylo vše naplánované, ale nyní přišel z vedení úkol, možná zrozený z rozmaru, možná z obav nebo z čistě konstrukčních důvodů. Každopádně se vývoj nového Grand Cherokee bude zřejmě vracet na samotný začátek. Zkoumat se bude, zda plánovaná platforma, je vhodnou volbou.
Celá analýza nebude trvat déle, než několik měsíců. Pokud se zjistí, že bude lepší stávající plány realizovat jinak, budou probíhat testy na nové platformě. Ta pochází z dražšího Grand Wagoneera.
Jeep je nyní v situaci, kdy si to asi může zdánlivě dovolit. Tržby mu letos rostly o 20% a v tomto roce chce prodat přes 1,2 milionu aut. Zda mu oddálení nového Grand Cherokee nezhatí plány na rok 2018, kdy chce prodat téměř 2 miliony aut, ukáže čas.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.