Nová Acura NSX je bezesporu úžasný vůz. Nyní si navíc střihne i významnou roli v průběhu legendárního závodu do vrchu na horu Pikes Peak.
Již za několik dní, konkrétně 28. června, proběhne v americkém státě Colorado slavný závod do vrchu na horu Pikes Peak. Na tuto veledůležitou událost se celý rok připravují soukromé tými i automobilky,které si brousí zuby na nové světové rekordy. Ovšem to by byl článek pro jiný zpravodajský server.
To co nás zajímá je vůz, který se zhostí úlohy safety caru po celý průběh tohoto slavného závodu. Tím je nová generace hybridního supersportu Acura NSX.
Při plnění tohoto úkolu je pravděpodobné, že vůz bude muset několikrát zdolat všech 156 zatáček na trati dlouhé 20 km. K tomu mu bude dopomáhat dvojitě přeplňovaný motor V6, dvouspojková, devítistupňová převodovka a trojice elektromotorů. To jsou ale informace, které jsou jistě všem příznivcům tohoto legendárního modelu dávno známy.
Podél trati Acura rozmístila 24 kamer, pro zachycení jízdy tohoto supersportu. Ty budou vůz zachycovat v celých 360 stupních a výsledné fotografie a videa budou sdíleny na web pomocí sociálních sítí.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?