Nová Acura NSX je bezesporu úžasný vůz. Nyní si navíc střihne i významnou roli v průběhu legendárního závodu do vrchu na horu Pikes Peak.
Již za několik dní, konkrétně 28. června, proběhne v americkém státě Colorado slavný závod do vrchu na horu Pikes Peak. Na tuto veledůležitou událost se celý rok připravují soukromé tými i automobilky,které si brousí zuby na nové světové rekordy. Ovšem to by byl článek pro jiný zpravodajský server.
To co nás zajímá je vůz, který se zhostí úlohy safety caru po celý průběh tohoto slavného závodu. Tím je nová generace hybridního supersportu Acura NSX.
Při plnění tohoto úkolu je pravděpodobné, že vůz bude muset několikrát zdolat všech 156 zatáček na trati dlouhé 20 km. K tomu mu bude dopomáhat dvojitě přeplňovaný motor V6, dvouspojková, devítistupňová převodovka a trojice elektromotorů. To jsou ale informace, které jsou jistě všem příznivcům tohoto legendárního modelu dávno známy.
Podél trati Acura rozmístila 24 kamer, pro zachycení jízdy tohoto supersportu. Ty budou vůz zachycovat v celých 360 stupních a výsledné fotografie a videa budou sdíleny na web pomocí sociálních sítí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.