Nové MPV od Hondy bude na podzim

, foto:
ar1 13. srpna 2004 02:11
Sdílej:

Honda uvádí na trh nový výrobek ve třídě kompaktních MPV, který je zaměřen hlavně na variabilitu upořádání interiéru.

Sloučením konfigurace sedadel 3 + 3 s přitažlivým designem karosérie a s novým mechanizmem sklápění sedadel se u vozu FR-V dosáhlo možnosti vézt 6 osob a ještě nabídnout dostatečný objem zavazadlového prostoru. FR-V se prezentuje v segmentu C-MPV praktickým a zároveň sportovním a dynamickým vzhledem. S kombinací výběru ze tří možných motorů včetně velmi úspěšného naftového motoru Honda s objemem válců 2.2 litru, s širokou konstrukcí podvozku minimalizující naklánění vozu v zatáčkách, s neobyčejným pohodlím za jízdy a s naprosto špičkovou ovladatelností je tento nejnovější model značky Honda předurčen nastavit novou úroveň požadavků zákazníků na vozy segmentu C-MPV. Při uvedení koncepce uspořádání sedadel 3 + 3 vzala firma Honda v úvahu také význam potřeby komunikace v rodině, a to zvláště komunikace mezi rodiči a dětmi. A které dítě si nepřeje sedět na předním sedadle spolu se svými rodiči? Vůz FR-V umožňuje toto přání splnit a navíc dává rodičům možnost mít dítě nepřetržitě na očích. Víceúčelové přední prostřední sedadlo je možné také změnit na odkládací stolek a nebo na širokou loketní opěrku. Další možnosti vycházejí z dělené konstrukce širokého sedadla, která umožňuje odkrýt další úložné prostory. Zvláště modely Jazz a Accord Tourer dostatečně ilustrují názor firmy Honda, že přeměna vozu z čistě osobního na vůz schopný vézt kromě posádky také určitý náklad, by neměla být časově ani fyzicky náročná. Model FR-V pokračuje v této linii a na rozdíl od konkurenčních vozů u něho variabilita uspořádání sedadel a zvětšení zavazadlového prostoru vyžaduje pouhé tři kroky. Není potřebné zvládat složité dvojité sklápění sedadel a už vůbec není nutno sedadla z vozu vyjímat a hledat prostor pro jejich dočasné uložení. Sedadla prostě zmizí v podlaze a vznikne naprosto rovná podlaha. Honda se pečlivě věnuje aspektu bezpečnosti cestujících napříč celou modelovou řadou a vybavila vůz FR-V dvojstupňovými předními airbagy, bočními airbagy pro cestující na předních sedadlech, hlavovými airbagy pro posádku sedící vpředu i vzadu a tříbodovými bezpečnostními pásy s předpínači na všech šesti sedadlech a s omezovači tahu vpředu. Aby byla zajištěna stejná ochrana pro oba spolujezdce na předních sedadlech se v případě dopravní nehody aktivuje obzvlášť široký airbag - 860 mm. Jelikož je zřejmé, že děti budou sedět jak na zadních sedadlech tak i na prostředním předním sedadle, je systém uchycení pro dětské sedačky ISOFIX umístěný jak u obou zadních krajních sedadel tak i u prostředního sedadla vpředu a zajišťuje bezpečné upevnění dětských sedaček. Každý úchyt je doplněn bodem pro ukotvení sedačky v rámu opěradla. Pokud jsou malé děti usazeny v dětské sedačce na předním prostředním sedadle, doporučuje Honda aby toto sedadlo bylo posunuto co nejvíce dozadu. Při testování jízdních vlastností vozu FR-V se konstruktéři podvozků u firmy Honda zaměřili na překonání výrazného sklonu podvozků vozů typu C-MPV k stranovému naklánění při současném zajištění dostatečného jízdního pohodlí spojeného se spolehlivým ovládáním vozu a s jeho patřičnou reakcí na pokyny řidiče. Výsledkem je uvolněné řízení s pružnou ale plochou jízdní charakteristikou, vysoká stabilita v zatáčkách i při vysokých rychlostech a nejvyšší cestovní pohodlí v dané třídě díky měkkému odpérování. Při zahájení prodeje v Evropě bude model FR-V nabízený se dvěma benzinovými motory : jeden o výkonu 92 kW (125 k) s objemem válců 1,7 litru SOHC VTEC a s pětirychlostní manuální převodovkou a druhý s objemem 2,0 litru a s výkonem 110 kW (150 k) DOHC i-VTEC s šestirychlostní manuální převodovkou. V roce 2005 budou tyto motory rozšířeny o vysoce ceněný vlastní naftový motor firmy Honda i-CTDi s objemem válců 2,2 litru. Představení tohoto modelu pro evropské trhy bude na Pařížském autosalonu v září 2004 a zahájení prodeje v České a Slovenské republice verzí s benzinovým motorem o objemu 1,7 l je plánováno na listopad 2004. HONDA ČR
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.