Nové MPV od Hondy bude na podzim

ar1, 13. srpna 2004, 02:11 Google+

Honda uvádí na trh nový výrobek ve třídě kompaktních MPV, který je zaměřen hlavně na variabilitu upořádání interiéru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Sloučením konfigurace sedadel 3 + 3 s přitažlivým designem karosérie a s novým mechanizmem sklápění sedadel se u vozu FR-V dosáhlo možnosti vézt 6 osob a ještě nabídnout dostatečný objem zavazadlového prostoru.

FR-V se prezentuje v segmentu C-MPV praktickým a zároveň sportovním a dynamickým vzhledem. S kombinací výběru ze tří možných motorů včetně velmi úspěšného naftového motoru Honda s objemem válců 2.2 litru, s širokou konstrukcí podvozku minimalizující naklánění vozu v zatáčkách, s neobyčejným pohodlím za jízdy a s naprosto špičkovou ovladatelností je tento nejnovější model značky Honda předurčen nastavit novou úroveň požadavků zákazníků na vozy segmentu C-MPV.

Při uvedení koncepce uspořádání sedadel 3 + 3 vzala firma Honda v úvahu také význam potřeby komunikace v rodině, a to zvláště komunikace mezi rodiči a dětmi. A které dítě si nepřeje sedět na předním sedadle spolu se svými rodiči? Vůz FR-V umožňuje toto přání splnit a navíc dává rodičům možnost mít dítě nepřetržitě na očích.

Víceúčelové přední prostřední sedadlo je možné také změnit na odkládací stolek a nebo na širokou loketní opěrku. Další možnosti vycházejí z dělené konstrukce širokého sedadla, která umožňuje odkrýt další úložné prostory.

Zvláště modely Jazz a Accord Tourer dostatečně ilustrují názor firmy Honda, že přeměna vozu z čistě osobního na vůz schopný vézt kromě posádky také určitý náklad, by neměla být časově ani fyzicky náročná. Model FR-V pokračuje v této linii a na rozdíl od konkurenčních vozů u něho variabilita uspořádání sedadel a zvětšení zavazadlového prostoru vyžaduje pouhé tři kroky. Není potřebné zvládat složité dvojité sklápění sedadel a už vůbec není nutno sedadla z vozu vyjímat a hledat prostor pro jejich dočasné uložení. Sedadla prostě zmizí v podlaze a vznikne naprosto rovná podlaha.

Honda se pečlivě věnuje aspektu bezpečnosti cestujících napříč celou modelovou řadou a vybavila vůz FR-V dvojstupňovými předními airbagy, bočními airbagy pro cestující na předních sedadlech, hlavovými airbagy pro posádku sedící vpředu i vzadu a tříbodovými bezpečnostními pásy s předpínači na všech šesti sedadlech a s omezovači tahu vpředu. Aby byla zajištěna stejná ochrana pro oba spolujezdce na předních sedadlech se v případě dopravní nehody aktivuje obzvlášť široký airbag - 860 mm.

Jelikož je zřejmé, že děti budou sedět jak na zadních sedadlech tak i na prostředním předním sedadle, je systém uchycení pro dětské sedačky ISOFIX umístěný jak u obou zadních krajních sedadel tak i u prostředního sedadla vpředu a zajišťuje bezpečné upevnění dětských sedaček. Každý úchyt je doplněn bodem pro ukotvení sedačky v rámu opěradla. Pokud jsou malé děti usazeny v dětské sedačce na předním prostředním sedadle, doporučuje Honda aby toto sedadlo bylo posunuto co nejvíce dozadu.

Při testování jízdních vlastností vozu FR-V se konstruktéři podvozků u firmy Honda zaměřili na překonání výrazného sklonu podvozků vozů typu C-MPV k stranovému naklánění při současném zajištění dostatečného jízdního pohodlí spojeného se spolehlivým ovládáním vozu a s jeho patřičnou reakcí na pokyny řidiče. Výsledkem je uvolněné řízení s pružnou ale plochou jízdní charakteristikou, vysoká stabilita v zatáčkách i při vysokých rychlostech a nejvyšší cestovní pohodlí v dané třídě díky měkkému odpérování.

Při zahájení prodeje v Evropě bude model FR-V nabízený se dvěma benzinovými motory : jeden o výkonu 92 kW (125 k) s objemem válců 1,7 litru SOHC VTEC a s pětirychlostní manuální převodovkou a druhý s objemem 2,0 litru a s výkonem 110 kW (150 k) DOHC i-VTEC s šestirychlostní manuální převodovkou. V roce 2005 budou tyto motory rozšířeny o vysoce ceněný vlastní naftový motor firmy Honda i-CTDi s objemem válců 2,2 litru.

Představení tohoto modelu pro evropské trhy bude na Pařížském autosalonu v září 2004 a zahájení prodeje v České a Slovenské republice verzí s benzinovým motorem o objemu 1,7 l je plánováno na listopad 2004.

HONDA ČR
Vytisknout

Diskuze: Nové MPV od Hondy bude na podzim

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

Lexus RX350h

TEST Lexus RX350h Luxury – je základní motorizace tou zároveň nejlepší ?

Volkswagen Tiguan

Velké slevy u sedmi nových VW - levnější už to nebude!

Dacia Duster 2024, nejhezčí Dacia všech dob?

Dacia změní image. Bude levnější alternativou k Jeepu. A příjde nový model

Škoda Enyaq Coupé RS iV

Škoda dělá z Čechů hlupáky! Enyaq v Německu koupíte o 190 tisíc levněji, než v Česku, zjistil Hofy

Toyota Mirai poháněná vodíkem na první veřejné tankovací stanici v ČR v Praze na Barrandově

Průlom ve vodíkové technologii? Japonci tvrdí, že ano

Tesla Model S

Elektromobily rychle ztrácejí na hodnotě. Rychleji než tradiční auta

reklama

Doporučujeme

Octavia Combi

Škoda Octavia Combi vyjede v Paříži

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud