25 let závodu BMW v rakouském Steyru

Alpine B7
Alpine B7, foto: Alpine F1 Team
ar1 14. července 2004 17:01
Sdílej:

Automobilka BMW ukončila v hornorakouském Steyru modernizaci svého závod a zároveň slaví 25leté výročí spojené s tímto místem.

Společnost BMW působí ve Steyru od roku 1979. K oslavám má rakouská odnož BMW hned dva mimořádné důvody: s dokončením vývojové etapy číslo sedm a investicí 500 miliónů eur jde o největší rozšíření továrny v její historii. A pokračování rozvoje továrny lze označit za úspěšný příběh. 25 let ve znamení úspěchu Továrna BMW ve Steyru má dnes za sebou pozoruhodný vývoj, který se datuje od založení v roce 1979. BMW Group do své rakouské pobočky investovala za 25 let více než 2,6 miliard eur. Počet zaměstnanců vzrostl na současných více než 2600 lidí, obrat dosáhnul v roce 2003 1,86 miliard eur. Sečteno a podtrženo, jedná se o jeden z největších průmyslových závodů v celém Rakousku. „Dnes je tato pobočka největší továrnou na motory celé BMW Group a vývojovým centrem pro naše dieselové motory. Její úspěch není náhodou, ani samozřejmostí. Protože úspěch nemůže přijít bez nasazení, výkonů a profesionality – navíc když jde o automobilovou branži,“ říká důrazně Dr. Norbert Reithofer, člen představenstva BMW AG odpovědný za výrobu, na adresu dvou hlavních milníků ve vývoji pobočky BMW ve Steyru. Největší vývojová etapa je u konce S největším rozšířením v historii pobočky se závod ve Steyru rozrůstá svou plochou o celou třetinu. Celkové investice tohoto sedmého vývojového kroku dosahují zhruba 500 miliónů eur. Jeho jádrem je 37 000 m2 velká výrobní hala s vysoce moderními výrobními technologiemi. Tak zvaná flexibilní zpracovatelská centra zaručují poprvé v historii masové produkce nejvyšší možnou pružnost v ohledu na výrobky i kapacitu. Silná „srdce“ ze Steyru Písmeno „M“ pro „Motory“ uprostřed značky BMW jasně ukazuje, že motory hrají hlavní roli v příslovečném zážitku z jízdy, který neodmyslitelně patří k BMW. Plných 60% nových vozů BMW má své motorové „srdce“ právě ze Steyru. Dosud sjelo z pásů steyrské pobočky okolo 7,8 miliónů motorů, v samotném roce 2003 výroba motorů dosáhla 600 000 kusů. Na dieselové motory tu připadlo loni 58 % celkové motorové produkce. „Počítáme s tím, že tento podíl bude i nadále růst“, uvádí k trendům výroby ve Steyru Dr. Werner Adelberger, ředitel BMW Motoren GmbH. Nový šestiválcový benzinový motor od BMW Na vysoce flexibilní výrobní lince a na montážních pásech je vyráběn nový motor kategorie High Tech – třílitrový benzínový šestiválec. Milníkem v konstrukci moderních motorů je u nového motoru použitá technika propojení hliníku a hořčíku. Díky tomu je jeho skříň klikové hřídele s náskokem nejlehčím zařízením svého typu mezi šestiválcovými motory z velkosériové produkce vůbec. S tímto novým motorem si BMW upevňuje pozici největšího výrobce řadových šestiválcovým motorů pro osobní automobily. Nový dieselový motor s variabilním vícestupňovým přeplňováním Dalším High Tech motorem ze Steyru je vedle nového benzínového šestiválcového motoru nový dieselový motor s technologií Twin Turbo. Na podzim se objeví v sériové výrobě pod kapotou BMW 535d. Tato technologie s proměnlivým vícestupňovým přeplňováním, která se poprvé dostane do sériového osobního automobilu, posouvá výrazně výkon šestiválcového dieselového motoru BMW na 272 koní a točivý moment na 560 Nm. Úspěšný příběh pokračuje „Závod ve Steyru zvládá velmi dobře komplexnost produktů BMW a zároveň je schopen velice flexibilně reagovat na individuální požadavky náročného prémiového trhu. V tom spočívá jeho úspěch,“ říká šéf výroby Dr. Reithofer. Poslední modernizace, v pořadí již sedmá, dále posiluje tento závod. Díky tomu je pobočka BMW ve Steryu velmi dobře připravena na své další působení. Významnou roli přitom hraje dieselový motor, který v posledních letech zažil obrovské úspěchy. Jen v západní Evropě vzrostl podíl dieselových motorů u nových vozů BMW ze 36 % v roce 2000 na 50 % v roce 2003. Během stejného období pobočka Steyr navýšila výrobu dieselových motorů o 46 %. „Předpokládáme, že podíl dieselových motorů i nadále v prémiovém segmentu poroste,“ vysvětluje Dr. Reithofer. Pobočka ve Steyru je a nadále zůstane důležitou součástí celosvětové sítě továren BMW, kam se řadí 23 filiálek ze čtyř kontinentů. AuTec Group
Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.