25 let závodu BMW v rakouském Steyru

ar1, 14. července 2004, 17:01 Google+

Automobilka BMW ukončila v hornorakouském Steyru modernizaci svého závod a zároveň slaví 25leté výročí spojené s tímto místem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Alpine B7

Alpine B7 | foto: Alpine F1 Team

Sdílejte článek

Společnost BMW působí ve Steyru od roku 1979. K oslavám má rakouská odnož BMW hned dva mimořádné důvody: s dokončením vývojové etapy číslo sedm a investicí 500 miliónů eur jde o největší rozšíření továrny v její historii. A pokračování rozvoje továrny lze označit za úspěšný příběh.

25 let ve znamení úspěchu

Továrna BMW ve Steyru má dnes za sebou pozoruhodný vývoj, který se datuje od založení v roce 1979. BMW Group do své rakouské pobočky investovala za 25 let více než 2,6 miliard eur. Počet zaměstnanců vzrostl na současných více než 2600 lidí, obrat dosáhnul v roce 2003 1,86 miliard eur. Sečteno a podtrženo, jedná se o jeden z největších průmyslových závodů v celém Rakousku. „Dnes je tato pobočka největší továrnou na motory celé BMW Group a vývojovým centrem pro naše dieselové motory. Její úspěch není náhodou, ani samozřejmostí. Protože úspěch nemůže přijít bez nasazení, výkonů a profesionality – navíc když jde o automobilovou branži,“ říká důrazně Dr. Norbert Reithofer, člen představenstva BMW AG odpovědný za výrobu, na adresu dvou hlavních milníků ve vývoji pobočky BMW ve Steyru.

Největší vývojová etapa je u konce

S největším rozšířením v historii pobočky se závod ve Steyru rozrůstá svou plochou o celou třetinu. Celkové investice tohoto sedmého vývojového kroku dosahují zhruba 500 miliónů eur. Jeho jádrem je 37 000 m2 velká výrobní hala s vysoce moderními výrobními technologiemi. Tak zvaná flexibilní zpracovatelská centra zaručují poprvé v historii masové produkce nejvyšší možnou pružnost v ohledu na výrobky i kapacitu.

Silná „srdce“ ze Steyru

Písmeno „M“ pro „Motory“ uprostřed značky BMW jasně ukazuje, že motory hrají hlavní roli v příslovečném zážitku z jízdy, který neodmyslitelně patří k BMW. Plných 60% nových vozů BMW má své motorové „srdce“ právě ze Steyru.

Dosud sjelo z pásů steyrské pobočky okolo 7,8 miliónů motorů, v samotném roce 2003 výroba motorů dosáhla 600 000 kusů. Na dieselové motory tu připadlo loni 58 % celkové motorové produkce. „Počítáme s tím, že tento podíl bude i nadále růst“, uvádí k trendům výroby ve Steyru Dr. Werner Adelberger, ředitel BMW Motoren GmbH.

Nový šestiválcový benzinový motor od BMW

Na vysoce flexibilní výrobní lince a na montážních pásech je vyráběn nový motor kategorie High Tech – třílitrový benzínový šestiválec. Milníkem v konstrukci moderních motorů je u nového motoru použitá technika propojení hliníku a hořčíku. Díky tomu je jeho skříň klikové hřídele s náskokem nejlehčím zařízením svého typu mezi šestiválcovými motory z velkosériové produkce vůbec. S tímto novým motorem si BMW upevňuje pozici největšího výrobce řadových šestiválcovým motorů pro osobní automobily.

Nový dieselový motor s variabilním vícestupňovým přeplňováním

Dalším High Tech motorem ze Steyru je vedle nového benzínového šestiválcového motoru nový dieselový motor s technologií Twin Turbo. Na podzim se objeví v sériové výrobě pod kapotou BMW 535d. Tato technologie s proměnlivým vícestupňovým přeplňováním, která se poprvé dostane do sériového osobního automobilu, posouvá výrazně výkon šestiválcového dieselového motoru BMW na 272 koní a točivý moment na 560 Nm.

Úspěšný příběh pokračuje

„Závod ve Steyru zvládá velmi dobře komplexnost produktů BMW a zároveň je schopen velice flexibilně reagovat na individuální požadavky náročného prémiového trhu. V tom spočívá jeho úspěch,“ říká šéf výroby Dr. Reithofer. Poslední modernizace, v pořadí již sedmá, dále posiluje tento závod. Díky tomu je pobočka BMW ve Steryu velmi dobře připravena na své další působení. Významnou roli přitom hraje dieselový motor, který v posledních letech zažil obrovské úspěchy. Jen v západní Evropě vzrostl podíl dieselových motorů u nových vozů BMW ze 36 % v roce 2000 na 50 % v roce 2003. Během stejného období pobočka Steyr navýšila výrobu dieselových motorů o 46 %. „Předpokládáme, že podíl dieselových motorů i nadále v prémiovém segmentu poroste,“ vysvětluje Dr. Reithofer. Pobočka ve Steyru je a nadále zůstane důležitou součástí celosvětové sítě továren BMW, kam se řadí 23 filiálek ze čtyř kontinentů.

AuTec Group
Vytisknout

Diskuze: 25 let závodu BMW v rakouském Steyru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Phaeton

Program „auto-plus“ znovu posílil

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud