Vratislav Kulhánek do čela dozorčí rady

, foto:
Michal Bartoň 2. července 2004 12:07
Sdílej:

Do čela dozorčí rady společnosti Škoda Auto byl povolán Vratislav Kulhánek. Po sedmi letech ve funkci předsedy představenstva se tak posouvá až na samotný vrchol firemní hierarchie.

Dozorčí rada je nejvyšším statutárním orgánem mladoboleslavské automobilky. Až do roku 1997 byl jejím předsedou Ferdinand Piëch, dnes předseda dozorčí rady celého koncernu Volkswagen. Role předsedy dozorčí rady, v níž vedle zástupců majoritního vlastníka VW AG a státu zasedají také reprezentanti zaměstnanců, se Vratislav Kulhánek ujme 1. října. Právě dozorčí radě se pravidelně zodpovídá představenstvo firmy. Vratislav Kulhánek byl předsedou představenstva Škoda Auto od roku 1997. Během jeho působení vzrostl prodej vozů Škoda z tehdejších 373 000 až k hranici půl milionu vozů. Na trh automobilka uvedla tři nové modelové řady: Fabia (1999), Superb (2002) a nejnověji druhou generaci modelu Octavia (2004). Obrat společnosti v uplynulých sedmi letech vzrostl z 90 na 145 miliard a podíl exportu z 63 na 84 % celkových prodejů značky. Vedle práce ve Škoda Auto působí Vratislav Kulhánek také v dalších prestižních funkcích, je mj. prezidentem Sdružení automobilového průmyslu ČR, prezidentem Institutu členů správních orgánů či prezidentem Mezinárodní obchodní komory ČR (od 2001). Celkem šestkrát byl oceněn titulem Manažer roku, v roce 2000 získal Cenu česko-německého porozumění. Technická univerzita Košice mu začátkem roku 2004 udělila čestný titul „Doktor honoris causa“. Nástupcem Vratislava Kulhánka ve funkci předsedy představenstva Škoda Auto bude Detlef Wittig, v letech 1995 - 2000 člen představenstva Škoda Auto pro finance, prodej a marketing a dnes člen představenstva značky VW. Wittig také k 31. 9. uvolní Vratislavu Kulhánkovi svou dosavadní pozici předsedy dozorčí rady. Vratislav Kulhánek: „Povolání do dozorčí rady je pro mne pocta, cennější o to více, že přichází ve chvíli, kdy je Škoda Auto po letech tvrdé práce všech spolupracovníků stabilizovanou a prosperující firmou. V rámci koncernu VW je to další vrchol mé manažerské kariéry a zároveň příležitost ještě více dohlížet na strategické směřování značky Škoda a její budoucnost. Jsem velmi rád, že jsme se v otázce mého nástupce shodli s vedením koncernu na nominaci Detlefa Wittiga, který byl vždy dobrým reprezentantem zájmů značky Škoda a ve druhé polovině devadesátých let také součástí týmu, který prováděl základní restrukturalizaci automobilky.“ Tisková zpráva Škoda Auto, a.s. Foto: Škoda Auto, a.s.
Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.