Nejostřejší Lamborghini všech dob je současný Aventador LP 750-4 Superveloce, u nějž výrobce včera prohlásil, že všechny plánované vyrobené kusy jsou dopředu vyprodány.
Lamborghini má v plánu výrobu 600 kusů Aventador SV a všechny z nich jsou již předem prodány. Přesně 200 kusů míří na trh do Severní a Jižní Ameriky, dalších 200 vozů na trhy v Evropě, Středním Východě a Africe, zatímco zbylých 200 exemplářů míří do Asie a Tichomoří.
Cena každého z nich je přitom 327,190 eur v Evropě a 493,069 dolarů ve Spojených státech. Hardcore Aventador je o 50 koní silnější než standardní provedení LP 700-4 a současně s tím shodilo 50 kg na váze. Kromě toho, inženýři Lamborghini byli schopni aerodynamickou účinnost o 150% a přítlak o 170%.
Díky všem těmto změnám dovede nejnovější šílený býk ze Sant'Agata Bolognese zrychlit z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy a dosáhne maximální rychlosti přesahující 350 km / h.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.