Skupina 50 mladých studentů obětovala více než 2 roky svých životů, aby si splnili svůj sen - postavit vodíkový automobil, který zajede Nurburgring pod 11 minut.
Nurburgring je označován jako jeden z nejnáročnějších závodních okruhů na světě. Jedná se o 21 km dlouhou trať se 73 zatáčkami. Pro svou náročnost je trať vyhledávána automobilkami z celého světa k testování svých nových sportovních modelů. Pokud totiž vůz trpí nějaký nedostatkem je jasné, že se na Nurburgringu projeví. Pokud je vůz již vyladěn začnou se výrobci předhánět v tom, kdo okruh zajede rychleji a určí tak rekord tratě pro svůj segment.
To se nedávno podařilo skupině 50 studentů z univerzity Delft. Ti s sebou na severní smyčku převezli svůj výtvor, kterému věnovali více než dva a půl roku života. Vůz nese název Forze VI a v jeho útrobách byste benzínový či naftový motor hledali marně. Forze je totiž poháněno elektromotory, která čerpají energii z vodíkových článků.
Za volant se posadil sám Jan Lammers – bývalý nizozemský pilot F1. S vozem dosáhl na trati maximální rychlosti 160 km/h. Tvůrci automobilu ale tvrdí, že po dalších úpravách bude možné dosáhnout až 220 km/h. I tak se ale Forze VI stal oficiálně nejrychlejším vozem využívající vodíkové články, který se kdy po severní smyčce proháněl. Jeho výsledný čas je 10 minut 42 vteřin a 58 setin sekundy. V následujícím videu si můžete prohlédnout, jak celá akce na Nurburgringu probíhala.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?