Skupina 50 mladých studentů obětovala více než 2 roky svých životů, aby si splnili svůj sen - postavit vodíkový automobil, který zajede Nurburgring pod 11 minut.
Nurburgring je označován jako jeden z nejnáročnějších závodních okruhů na světě. Jedná se o 21 km dlouhou trať se 73 zatáčkami. Pro svou náročnost je trať vyhledávána automobilkami z celého světa k testování svých nových sportovních modelů. Pokud totiž vůz trpí nějaký nedostatkem je jasné, že se na Nurburgringu projeví. Pokud je vůz již vyladěn začnou se výrobci předhánět v tom, kdo okruh zajede rychleji a určí tak rekord tratě pro svůj segment.
To se nedávno podařilo skupině 50 studentů z univerzity Delft. Ti s sebou na severní smyčku převezli svůj výtvor, kterému věnovali více než dva a půl roku života. Vůz nese název Forze VI a v jeho útrobách byste benzínový či naftový motor hledali marně. Forze je totiž poháněno elektromotory, která čerpají energii z vodíkových článků.
Za volant se posadil sám Jan Lammers – bývalý nizozemský pilot F1. S vozem dosáhl na trati maximální rychlosti 160 km/h. Tvůrci automobilu ale tvrdí, že po dalších úpravách bude možné dosáhnout až 220 km/h. I tak se ale Forze VI stal oficiálně nejrychlejším vozem využívající vodíkové články, který se kdy po severní smyčce proháněl. Jeho výsledný čas je 10 minut 42 vteřin a 58 setin sekundy. V následujícím videu si můžete prohlédnout, jak celá akce na Nurburgringu probíhala.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.