Skupina 50 mladých studentů obětovala více než 2 roky svých životů, aby si splnili svůj sen - postavit vodíkový automobil, který zajede Nurburgring pod 11 minut.
Nurburgring je označován jako jeden z nejnáročnějších závodních okruhů na světě. Jedná se o 21 km dlouhou trať se 73 zatáčkami. Pro svou náročnost je trať vyhledávána automobilkami z celého světa k testování svých nových sportovních modelů. Pokud totiž vůz trpí nějaký nedostatkem je jasné, že se na Nurburgringu projeví. Pokud je vůz již vyladěn začnou se výrobci předhánět v tom, kdo okruh zajede rychleji a určí tak rekord tratě pro svůj segment.
To se nedávno podařilo skupině 50 studentů z univerzity Delft. Ti s sebou na severní smyčku převezli svůj výtvor, kterému věnovali více než dva a půl roku života. Vůz nese název Forze VI a v jeho útrobách byste benzínový či naftový motor hledali marně. Forze je totiž poháněno elektromotory, která čerpají energii z vodíkových článků.
Za volant se posadil sám Jan Lammers – bývalý nizozemský pilot F1. S vozem dosáhl na trati maximální rychlosti 160 km/h. Tvůrci automobilu ale tvrdí, že po dalších úpravách bude možné dosáhnout až 220 km/h. I tak se ale Forze VI stal oficiálně nejrychlejším vozem využívající vodíkové články, který se kdy po severní smyčce proháněl. Jeho výsledný čas je 10 minut 42 vteřin a 58 setin sekundy. V následujícím videu si můžete prohlédnout, jak celá akce na Nurburgringu probíhala.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.