Automobil s vodíkovým pohonem zvládl Nurburgring pod 11 minut

ar3, 2. června 2015, 09:37 Google+

Skupina 50 mladých studentů obětovala více než 2 roky svých životů, aby si splnili svůj sen - postavit vodíkový automobil, který zajede Nurburgring pod 11 minut.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nürburgring

Nürburgring | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Nurburgring je označován jako jeden z nejnáročnějších závodních okruhů na světě. Jedná se o 21 km dlouhou trať se 73 zatáčkami. Pro svou náročnost je trať vyhledávána automobilkami z celého světa k testování svých nových sportovních modelů. Pokud totiž vůz trpí nějaký nedostatkem je jasné, že se na Nurburgringu projeví. Pokud je vůz již vyladěn začnou se výrobci předhánět v tom, kdo okruh zajede rychleji a určí tak rekord tratě pro svůj segment.

To se nedávno podařilo skupině 50 studentů z univerzity Delft. Ti s sebou na severní smyčku převezli svůj výtvor, kterému věnovali více než dva a půl roku života. Vůz nese název Forze VI a v jeho útrobách byste benzínový či naftový motor hledali marně. Forze je totiž poháněno elektromotory, která čerpají energii z vodíkových článků.

Za volant se posadil sám Jan Lammers – bývalý nizozemský pilot F1. S vozem dosáhl na trati maximální rychlosti 160 km/h. Tvůrci automobilu ale tvrdí, že po dalších úpravách bude možné dosáhnout až 220 km/h. I tak se ale Forze VI stal oficiálně nejrychlejším vozem využívající vodíkové články, který se kdy po severní smyčce proháněl. Jeho výsledný čas je 10 minut 42 vteřin a 58 setin sekundy. V následujícím videu si můžete prohlédnout, jak celá akce na Nurburgringu probíhala. 

Vytisknout

Diskuze: Automobil s vodíkovým pohonem zvládl Nurburgring pod 11 minut

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

reklama

Doporučujeme

F-Pace nebude jediným SUV od Jaguaru - anotační foto

F-Pace nebude jediným SUV od Jaguaru

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud