Automobilový ilustrátor Julien Jodry je méně známým umělcem, ale i tak se čas od času ukáže se zajímavým projektem.
Nedávno například představil pro francouzský časopis Auto Moto podobu nadcházející generace Audi A4 (B9), která má být představena v následujících měsících. Pro tvorbu snímků využil nedávné špionážní záběry a Jodry se tak rozhodl podělit se o svou vizi zcela nového kompaktního sedanu z Ingolstadtu.
Vůz přijme evoluční design a příští generace A4 bude okamžitě rozpoznatelná od svých větších bratrů. I přes nárůst délky a vnitřního prostoru dojde k úbytku na váze zhruba 100 kg díky přechodu na podvozkovou platformu MLB Evo.
Pokud jde o motory, španělská média vydala rozsáhlé informace o tom, co bude pohánět novou A4. Za jednu z nejzajímavějších verzí je považována A4 e-tron s motorem 2.0 TDI o výkonu 190 koní a dvěma elektromotory o výkonu 136 koní. Se pohonnou soustavou pak bude spojena 9-ti rychlostní převodovka S tronic.
Padla i zmínka o ostré verzi RS4, jenž pravděpodobně přijde v roce 2017. Pod kapotou vrcholného provedení pak s největší pravděpodobností najdeme twin-turbo 6-válec s objemem vice jak 3,0 litry a výkonem něco málo přes 431 koní.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?