Počet zájemců o nové SUV od Volva, tedy XC90, stoupá navzdory tomu, že Volvo nedodalo ani jedno auto.
Stále píšeme, jak Volvo slaví úspěchy. Nejdříve rozprodá první vozy v takzvané „First Edition“ během necelých dvou dnů a pak za pár měsíců nasbírá 16 tisíc objednávek. Prodej jen díky webovému konfigurátoru a katalogů pokračuje. Za první tři měsíce tohoto roku se nastřádalo dalších 21 tisíc objednávek.
Celkem tak Volvo „prodalo“ přes 30 tisíc aut, jen díky katalogům a webu. To je šokující úspěch. Navzdory velké poptávce po XC90, se ani jedna XC90 pro zákazníka nevyrobila. A to i přesto, že od oficiální premiéry uběhlo skoro třičtvrtě roku.
Jistě tento úspěch automobilce závidí všichni ostatní výrobci a dokazuje to jen to, že Volvo má stále velkou důvěru zákazníků v to, že vyrobí dobré auto a tak se neobávají a klidně si auto pořídí aniž by ho viděli naživo natož se v něm svezli.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?