Britové se zlobí na svého bývalého zaměstnance. V jeho tvorbě vidí kopírování One-77, zvažují žalobu, ale na čí straně je pravda?
Henrik Fisker byl dobrým zaměstnancem Aston Martinu, po čase se rozhodl začít podnikat na vlastní pěst a vytvořil Fisker, ač to moc dobře nedopadlo, nezhroutil se, ale v práci pokračoval, tentokrát už pro Galpin Motors.
V Galpin Motors navrhoval zakázkové speciály. Nejdříve přepracovaný Ford Mustang, následoval upravený Aston Martin Vanquish. To byl osudový projekt, protože právě v jeho případě se začal zlobit jeho bývalý zaměstnavatel. Údajně až moc napodoboval One-77. To vyústilo až k žalobě za krádež duševního vlastnictví.
Nicméně, Fisker neudělal nic jiného, než mnozí před ním. Spousta tuningových firem upravuje modely Aston Martin a nikdy kvůli tomu nebyly žalováni za krádež duševního vlastnictví. To vše zřejmě nahrává jen tomu, že buď právníci automobilky neměli do čeho píchnout, nebo automobilka nepřešla to, že Fisker odešel a dělá hezká auta pro někoho jiného…
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?