Britové se zlobí na svého bývalého zaměstnance. V jeho tvorbě vidí kopírování One-77, zvažují žalobu, ale na čí straně je pravda?
Henrik Fisker byl dobrým zaměstnancem Aston Martinu, po čase se rozhodl začít podnikat na vlastní pěst a vytvořil Fisker, ač to moc dobře nedopadlo, nezhroutil se, ale v práci pokračoval, tentokrát už pro Galpin Motors.
V Galpin Motors navrhoval zakázkové speciály. Nejdříve přepracovaný Ford Mustang, následoval upravený Aston Martin Vanquish. To byl osudový projekt, protože právě v jeho případě se začal zlobit jeho bývalý zaměstnavatel. Údajně až moc napodoboval One-77. To vyústilo až k žalobě za krádež duševního vlastnictví.
Nicméně, Fisker neudělal nic jiného, než mnozí před ním. Spousta tuningových firem upravuje modely Aston Martin a nikdy kvůli tomu nebyly žalováni za krádež duševního vlastnictví. To vše zřejmě nahrává jen tomu, že buď právníci automobilky neměli do čeho píchnout, nebo automobilka nepřešla to, že Fisker odešel a dělá hezká auta pro někoho jiného…
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.