Dělali jste si zálusk na jedno z výročních BMW M5 30 Jahre? Tak si připravte přes 8,2 milionu korun.
V Americe se rozběhl prodej speciální omezené edice BMW M5 30 Jahre. Tamní zastoupení přijímá objednávky, ale pozor, není to žádná levná záležitost. Jedno auto stojí minimálně 325 tisíc dolarů. Tedy v přepočtu přes 8,2 milionu korun.
Pokud si myslíte, že je to hodně, tak vám dáme zapravdu. Je to sice omezená série „jen“ 300 kusů, ale až tak se od ostatních „eM-pětek“ neliší. Připlácíte si za extra porci výkonu v 40 koní a 20 Nm. Celkem tak máte k dispozici 600 koní a 700 Nm. Ty jdou na zadní kola skrze sedmistupňový automat.
Unikátní jsou dvoubarevná 20-t palcová kola s tmavě stříbrná metalíza. Standardně máte M Dynamic Mode a balíček se sníženou světlou výškou 10 mm. K dispozici je s příplatkem balíček s odsunutím omezovače až na 305 km/h. Standardně vás zastaví na rychlosti 250 km/h.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?