Před týdnem se nám ukázala nová generace Hondy Civic Type-R, která je současně novým králem okruhu Nurburgring v kategorii ostrých předokolek.
Magazín Carscoops si však začal pohrávat s myšlenkou, že Type R by se mohlo vyrábět i v rodinné verzi Tourer. Koneckonců, na trhu je ostrý SEAT Leon Cupra ST a brzy jej doplní Volkswagen Golf R Variant, tak proč by se nemohl ostrý Civic Tourer Type R připojit.
I když návrh vozu vypadá skutku dobře, samotná Honda zatím nic takového určitě neplánuje. Kombík s výkonem 310 koní a velký zavazadelník by byla dobrá kombinace, navíc by to s konkurencí mohlo dost zamávat. Oba koncernové rychlé kombíky mají výkon o deset koní nižší a i po stránce aerodynamiky by na tom mohl být Civic Tourer lepší.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.