Volvo může slavit. Prodej jeho nového SUV jde lépe, než si vůbec mysleli.
Nová XC90 je v současnosti výkladní skříní techniky a technologií značky. V ní se zrcadlí budoucnost dalších modelů Volvo. O to větší je radost z úspěchu, který XC90 zaznamenala. V tuto chvíli totiž Švédská automobilka eviduje více než 16 000 objednávek.
První vlaštovkou, která byla předzvěstí dobrých prodejů, byla First Edition. Prvních 1927 XC90 v nejsilnější motorizaci s nejvyšší výbavou bylo prodáno přes internet během pouhých 47 hodin. A to si vůz žádný ze zákazníků osobně neprohlédl.
To však platí stále. Jen část zákazníků měla možnost vidět auto naživo a z nich jen zlomek se mohl v autě svést. To jen dokládá, jak se nová XC90 Volvu povedla. Na český trh dorazí XC90 až během příštího měsíce.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?