Volvo může slavit. Prodej jeho nového SUV jde lépe, než si vůbec mysleli.
Nová XC90 je v současnosti výkladní skříní techniky a technologií značky. V ní se zrcadlí budoucnost dalších modelů Volvo. O to větší je radost z úspěchu, který XC90 zaznamenala. V tuto chvíli totiž Švédská automobilka eviduje více než 16 000 objednávek.
První vlaštovkou, která byla předzvěstí dobrých prodejů, byla First Edition. Prvních 1927 XC90 v nejsilnější motorizaci s nejvyšší výbavou bylo prodáno přes internet během pouhých 47 hodin. A to si vůz žádný ze zákazníků osobně neprohlédl.
To však platí stále. Jen část zákazníků měla možnost vidět auto naživo a z nich jen zlomek se mohl v autě svést. To jen dokládá, jak se nová XC90 Volvu povedla. Na český trh dorazí XC90 až během příštího měsíce.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?