Nástupce Ferrari 458 Italia se již delší dobu prohání po internetu a studio Cavalino Design zveřejnilo dva snímky potenciálního Ferrari 488 GTB Speciale.
Vůz vychází z dřívějšího 458 Speciale, které se představilo v srpnu roku 2013. Proti obyčejné 458ce bylo Speciale o něco silnější a lehčí, pod jeho kapotou navíc pracuje atmosférický osmiválec o objemu 4,5-litru. Výkon narostl o 35 koní na výsledných 605 koní při 9000 otáčkách za minutu, zatímco točivý moment 540 Nm při 6000 otáčkách za minutu zůstal stejný. Vůz se dočkal i úspory hmotnosti o 90 kg.
Ferrari 488 GTB se oproti 458ce Italia dočkalo twin-turbo 3,9-litrového osmiválce s výkonem 670 koní a točivým momentem 760 Nm. Potenciální 488 GTB Speciale by tak dostalo ještě víc síly. Vyšší výkon je doprovázen i ostřejším designem, závodním body kitem a aerodynamickými bočními prahy. Karoserie dostala i více otvorů pro přívod vzduchu k motoru a brzdám a nechybí čtyři koncovky výfuku.
Vzhledem k tomu, že nové Ferrari 488 GTB ještě nezažilo svou živou premiéru, je hodně těžké říci, kdy by ostré Speciale dorazilo na trhy. Dříve jak za několik let ho ale určitě nečekejme.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?