Nástupce Ferrari 458 Italia se již delší dobu prohání po internetu a studio Cavalino Design zveřejnilo dva snímky potenciálního Ferrari 488 GTB Speciale.
Vůz vychází z dřívějšího 458 Speciale, které se představilo v srpnu roku 2013. Proti obyčejné 458ce bylo Speciale o něco silnější a lehčí, pod jeho kapotou navíc pracuje atmosférický osmiválec o objemu 4,5-litru. Výkon narostl o 35 koní na výsledných 605 koní při 9000 otáčkách za minutu, zatímco točivý moment 540 Nm při 6000 otáčkách za minutu zůstal stejný. Vůz se dočkal i úspory hmotnosti o 90 kg.
Ferrari 488 GTB se oproti 458ce Italia dočkalo twin-turbo 3,9-litrového osmiválce s výkonem 670 koní a točivým momentem 760 Nm. Potenciální 488 GTB Speciale by tak dostalo ještě víc síly. Vyšší výkon je doprovázen i ostřejším designem, závodním body kitem a aerodynamickými bočními prahy. Karoserie dostala i více otvorů pro přívod vzduchu k motoru a brzdám a nechybí čtyři koncovky výfuku.
Vzhledem k tomu, že nové Ferrari 488 GTB ještě nezažilo svou živou premiéru, je hodně těžké říci, kdy by ostré Speciale dorazilo na trhy. Dříve jak za několik let ho ale určitě nečekejme.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.