Nástupce Ferrari 458 Italia se již delší dobu prohání po internetu a studio Cavalino Design zveřejnilo dva snímky potenciálního Ferrari 488 GTB Speciale.
Vůz vychází z dřívějšího 458 Speciale, které se představilo v srpnu roku 2013. Proti obyčejné 458ce bylo Speciale o něco silnější a lehčí, pod jeho kapotou navíc pracuje atmosférický osmiválec o objemu 4,5-litru. Výkon narostl o 35 koní na výsledných 605 koní při 9000 otáčkách za minutu, zatímco točivý moment 540 Nm při 6000 otáčkách za minutu zůstal stejný. Vůz se dočkal i úspory hmotnosti o 90 kg.
Ferrari 488 GTB se oproti 458ce Italia dočkalo twin-turbo 3,9-litrového osmiválce s výkonem 670 koní a točivým momentem 760 Nm. Potenciální 488 GTB Speciale by tak dostalo ještě víc síly. Vyšší výkon je doprovázen i ostřejším designem, závodním body kitem a aerodynamickými bočními prahy. Karoserie dostala i více otvorů pro přívod vzduchu k motoru a brzdám a nechybí čtyři koncovky výfuku.
Vzhledem k tomu, že nové Ferrari 488 GTB ještě nezažilo svou živou premiéru, je hodně těžké říci, kdy by ostré Speciale dorazilo na trhy. Dříve jak za několik let ho ale určitě nečekejme.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?