Firma Inkas Armored Vehicle Manufacturing se rozhodla přepracovat Mercedes G63 AMG a jeho úpravu si opravdu vychutnala.
G-Class patří ještě do staré školy offroadů, ale to co z něj vytvořili u Armored Vehicle, to je hodně velkou zajímavostí. Automobil byl ve svém středu "natažen" o 1,09 metru, dostal další pár bočních oken a matný černý lak karoserie. Specialitou jsou pak instalované neprůstřelné panely karoserie a obrněný G63 AMG se může pochlubit elektroluminiscenčním neprůstřelným sklem. To poskytuje ochranu proti nábojům ráže 7,62 mm, 308 Winchester FMJ.
Podlaha je schopna odolat výbuchu a střepinám dvou granátů typu DM51 a vůz má instalováno hned několik dalších kamer, které poskytují obvodovou ostrahu. Komplexnější změny se dostaly i do kabiny, kde jsou instalována celokožená vyhřívaná a odvětrávaná sedadla s masážní funkcí. K dispozici je také satelitní TV systém, lednička, LED osvětlení a vnitřní cyrkulační systém.
Ten je schopen vyčistit vzduch uvnitř kabiny za méně než jednu minutu. Úpravce taktéž vytvořil speciální držák na střelnou zbraň, asi pro případ ochrany cestujících na palubě. Pokud se ptáte na cenu, již v titulku jsme naznačili, že za tohle monstrum zaplatíte jeden milion dolarů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.