Ford začátkem týdne ukázal nejnovější generaci Focusu RS. Ten vyrazil dech snad všem přiznivcům značky, protože poprvé nabízí pohon všech kol a ještě vyšší výkon.
Dnes tady však máme digitální podobu Focusu RS od maďarského designéra X-Tomi design. Ten si s vozem víc než pohrál a vytvořil z něj rodinné ostré kombi Wagon RS. Zvláště kombík by dával velký smysl, i když jej Ford zatím vůbec nepotvrdil. I tak můžeme brát v úvahu jeho realizaci, protože by vycházel ze současného provedení ST.
Snímky ukazují agresivní přední masku chladiče s mřížkou chladiče a sportovním sáním vzduchu. I na digitálním návrhu kombíku můžeme vidět atraktivní kola z lehkých slitin, stylový zadní integrovaný difuzor a dvojitou koncovku výfukového systému.
Pod kapotou krátkého Focusu RS pracuje přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu 2,3 litru naladěný na 235 kW. Síla motoru je posílána na všechna čtyři kola skrze šestistupňový manuál, automat zatím k dispozici nebude.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.