Ford začátkem týdne ukázal nejnovější generaci Focusu RS. Ten vyrazil dech snad všem přiznivcům značky, protože poprvé nabízí pohon všech kol a ještě vyšší výkon.
Dnes tady však máme digitální podobu Focusu RS od maďarského designéra X-Tomi design. Ten si s vozem víc než pohrál a vytvořil z něj rodinné ostré kombi Wagon RS. Zvláště kombík by dával velký smysl, i když jej Ford zatím vůbec nepotvrdil. I tak můžeme brát v úvahu jeho realizaci, protože by vycházel ze současného provedení ST.
Snímky ukazují agresivní přední masku chladiče s mřížkou chladiče a sportovním sáním vzduchu. I na digitálním návrhu kombíku můžeme vidět atraktivní kola z lehkých slitin, stylový zadní integrovaný difuzor a dvojitou koncovku výfukového systému.
Pod kapotou krátkého Focusu RS pracuje přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu 2,3 litru naladěný na 235 kW. Síla motoru je posílána na všechna čtyři kola skrze šestistupňový manuál, automat zatím k dispozici nebude.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?