Ford začátkem týdne ukázal nejnovější generaci Focusu RS. Ten vyrazil dech snad všem přiznivcům značky, protože poprvé nabízí pohon všech kol a ještě vyšší výkon.
Dnes tady však máme digitální podobu Focusu RS od maďarského designéra X-Tomi design. Ten si s vozem víc než pohrál a vytvořil z něj rodinné ostré kombi Wagon RS. Zvláště kombík by dával velký smysl, i když jej Ford zatím vůbec nepotvrdil. I tak můžeme brát v úvahu jeho realizaci, protože by vycházel ze současného provedení ST.
Snímky ukazují agresivní přední masku chladiče s mřížkou chladiče a sportovním sáním vzduchu. I na digitálním návrhu kombíku můžeme vidět atraktivní kola z lehkých slitin, stylový zadní integrovaný difuzor a dvojitou koncovku výfukového systému.
Pod kapotou krátkého Focusu RS pracuje přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu 2,3 litru naladěný na 235 kW. Síla motoru je posílána na všechna čtyři kola skrze šestistupňový manuál, automat zatím k dispozici nebude.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?