Po představení v roce 2014 na Los Angeles Auto Show se konečně Volkswagen Golf R Variant dostal do prodeje, v Německu stojí od 42,925 Eur.
Všestranný vůz spojuje praktičnost s duší sportovního auta, má kufr o základním objemu 605 litrů a pod kapotou mu pracuje motor o výkonu 300 koní a 380 Nm točivého momentu. Jedná se o 2,0 litrový 4-válec, který je spojen se šestistupňovou dvojspojkovou převodovkou. Ta posílá výkon na všechna kola díky systému 4Motion.
Díky sportovnímu podvozku sedí Golf R Variant o 20mm niže k silnici. Ke zrychlení z 0 na 100 km/h potřebuje jen 5,1 sekundy a rozjede se až na elektronicky omezených 250 km / h. Kromě toho, že se jedná o praktické a silné auto, je i velmi šetrné, protože spotřebuje pouhých 7 litrů na 100 km a na každém ujetém kilometru vypustí jen 163 gramů emisí CO2.
Standardní výbava je hodně bohatá, v základu jsou bi-xenonové světlomety s LED diodami pro denní svícení, sportovní sedadla, modré okolní osvětlení, automatická klimatizace, dotykový displej s infosystémem. Za příplatek si zákazník může přidat dekory Carbon Style a kožený balíček Nappa.
První kusy rodinného Rka se dostanou do rukou svých majitelů letos na jaře. O ceníku pro český trh můžeme zatím jen spekulovat, ale nečekejme žádný větší nárůst oproti verzi hatchback.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.