Po představení v roce 2014 na Los Angeles Auto Show se konečně Volkswagen Golf R Variant dostal do prodeje, v Německu stojí od 42,925 Eur.
Všestranný vůz spojuje praktičnost s duší sportovního auta, má kufr o základním objemu 605 litrů a pod kapotou mu pracuje motor o výkonu 300 koní a 380 Nm točivého momentu. Jedná se o 2,0 litrový 4-válec, který je spojen se šestistupňovou dvojspojkovou převodovkou. Ta posílá výkon na všechna kola díky systému 4Motion.
Díky sportovnímu podvozku sedí Golf R Variant o 20mm niže k silnici. Ke zrychlení z 0 na 100 km/h potřebuje jen 5,1 sekundy a rozjede se až na elektronicky omezených 250 km / h. Kromě toho, že se jedná o praktické a silné auto, je i velmi šetrné, protože spotřebuje pouhých 7 litrů na 100 km a na každém ujetém kilometru vypustí jen 163 gramů emisí CO2.
Standardní výbava je hodně bohatá, v základu jsou bi-xenonové světlomety s LED diodami pro denní svícení, sportovní sedadla, modré okolní osvětlení, automatická klimatizace, dotykový displej s infosystémem. Za příplatek si zákazník může přidat dekory Carbon Style a kožený balíček Nappa.
První kusy rodinného Rka se dostanou do rukou svých majitelů letos na jaře. O ceníku pro český trh můžeme zatím jen spekulovat, ale nečekejme žádný větší nárůst oproti verzi hatchback.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?