Zcela nová Audi A4 (B9) se má představit ještě letos, ale již dnes tu máme neoficiální digitální podobu, která nevypadá vůbec zle.
Model A4 brzy dostane pátou generaci, která přijde s obrovskou škálou změn. Změní se rozměry, bude jezdit na platformě druhé generace MLB, která bude kombinovat několik lehkých materiálů jako je hliník a vysokopevnostní ocel, což má zajistit výrazný úbytek na celkové váze vozu.
Z předchozích zveřejněných špionážních snímků je jasné, že model se vydá cestou evoluce. Přijde s ostřejším designem a opět se dočkáme verze sedan, později dorazí na trh praktičtější Avant. V roce 2016 přijde mimo jiné i nová A5, a to ve verzi kupé, kabriolet a Sportback.
Co se týče motorů, očekávají se známé jednotky o objemu 1.4, 1.8 a 2.0 TFSI spolu s nově vyvinutým motorem 3,0 TFSI. Naftové motory zastoupí klasická 1,6ka a 2,0 TDI stejně jako nový 3.0 TDI. Později dorazí na trh i plug-in hybridní varianta se systémem odvozeným od Audi A3 e-tron, zatímco diesel-elektrický hybrid je taktéž ve vývoji.
Tyto motory budou spolupracovat se šestistupňovou manuální a devíti stupňovou automatickou převodovkou. Standardně půjde síla na přední kola, avšak systém quattro bude stále možné doobjednat. Nově vyvinutý systém E-Quattro se spalovacím motorem a dvěma elektrickými motory nabídne u nové A4ky hned tři režimy jízdy: spalovací motor, čistě elektrický pohon a pohon všech tří motorů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?