Zcela nová Audi A4 (B9) se má představit ještě letos, ale již dnes tu máme neoficiální digitální podobu, která nevypadá vůbec zle.
Model A4 brzy dostane pátou generaci, která přijde s obrovskou škálou změn. Změní se rozměry, bude jezdit na platformě druhé generace MLB, která bude kombinovat několik lehkých materiálů jako je hliník a vysokopevnostní ocel, což má zajistit výrazný úbytek na celkové váze vozu.
Z předchozích zveřejněných špionážních snímků je jasné, že model se vydá cestou evoluce. Přijde s ostřejším designem a opět se dočkáme verze sedan, později dorazí na trh praktičtější Avant. V roce 2016 přijde mimo jiné i nová A5, a to ve verzi kupé, kabriolet a Sportback.
Co se týče motorů, očekávají se známé jednotky o objemu 1.4, 1.8 a 2.0 TFSI spolu s nově vyvinutým motorem 3,0 TFSI. Naftové motory zastoupí klasická 1,6ka a 2,0 TDI stejně jako nový 3.0 TDI. Později dorazí na trh i plug-in hybridní varianta se systémem odvozeným od Audi A3 e-tron, zatímco diesel-elektrický hybrid je taktéž ve vývoji.
Tyto motory budou spolupracovat se šestistupňovou manuální a devíti stupňovou automatickou převodovkou. Standardně půjde síla na přední kola, avšak systém quattro bude stále možné doobjednat. Nově vyvinutý systém E-Quattro se spalovacím motorem a dvěma elektrickými motory nabídne u nové A4ky hned tři režimy jízdy: spalovací motor, čistě elektrický pohon a pohon všech tří motorů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.